Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dessutom var det ju knappast en arg ung man som utförde dådet i Stockholm utan en 39-årig fyrabarnsfar.

Jag tror att vi måste tänka på att det är ju just detta som de flesta som kommer till oss flytt ifrån!
Sen är jag absolut för hårdare tag mot islamistiska fanatiker, våldtäktmän och sådana som anser kvinnor mindre värda. Dessa har inget i vårt land att göra. Ge dom tydliga besked vad som gäller och om de inte accepterar detta och våra demokratiska värderingar har de inget här att hämta.

Mina två cent - om Daesh hade varit inblandade så hade inte den som körde lastbilen levt nu. Det hade varit ett självmordsattentat

Tror inte heller de var inblandade. Jag tror att mannen som gjorde det såg upp till is och inspirerades av deras tidigare dåd och bestämde sig för att utföra ett eget.

Tror inte heller de var inblandade. Jag tror att mannen som gjorde det såg upp till is och inspirerades av deras tidigare dåd och bestämde sig för att utföra ett eget.
Och de har väl uppmanat sina sympatisörer till just denna typen av dåd, då de är förhållandevis lätta att utföra och effekten är hemsk?

Undvik att besöka centrala Stockholm
Polisen uppmanar allmänheten att undvika att besöka centrala Stockholm till följd av trafikstörningar, avspärrningar och att efterarbete från fredagens händelse pågår.

https://polisen.se/Stockholms_lan/A...l-juni/Undvik-att-besoka-centrala-Stockholm-/

@Singoalla

Jag är kvar på Lidingö! Besöker city och lämnar blommor senare idag eller i morgon. Ska passera där senare ikväll på väg till födelsedagsfest.

Det är fullt med folk på stan. Är på NK nu och det känns som en "vanlig lördag".

Uppfattar du det så? Jag promenerade nyss förbi NK på Hamngatan, upp på Regeringsgatan och via Mäster Samuelsgatan fram till avspärrningarna på Drottninggatan. Det var ovanligt lite folk och väldigt dämpad stämning uppfattade jag det som.

Folk har börjat lägga blommor i hörnet Drottninggatan/Kungsgatan. Det är inte så mycket folk samlade som man kunde tänka sig. Jag lade dit en jag också, och stod där en bra stund för att försöka ta in vad som hänt. Alla spår är kvar, naturligtvis, utvält blomjord, filtar osv. Så fruktansvärt hemskt!

Dotter jobbar på café i Liljeholmens köpcenter. Det är ovanligt lugnt där också.

Uppfattar du det så? Jag promenerade nyss förbi NK på Hamngatan, upp på Regeringsgatan och via Mäster Samuelsgatan fram till avspärrningarna på Drottninggatan. Det var ovanligt lite folk och väldigt dämpad stämning uppfattade jag det som.

Folk har börjat lägga blommor i hörnet Drottninggatan/Kungsgatan. Det är inte s0 mycket folk samlade som man kunde tänka sig. Jag lade dit en jag också, och stod där en bra stund för att försöka ta in vad som hänt. Alla spår är kvar, naturligtvis, utvält blomjord, filtar osv. Så fruktansvärt hemskt!

Dotter jobbar på café i Liljeholmen. Det är ovanligt lugnt där också.

Det var en stor folksamling vid Åhléns ca 11. Hur det är nu vet jag inte. Åt brunch på Fransja konditoriet nk och det var nästan fullsatt.

Jag tror att vi måste tänka på att det är ju just detta som de flesta som kommer till oss flytt ifrån!
Sen är jag absolut för hårdare tag mot islamistiska fanatiker, våldtäktmän och sådana som anser kvinnor mindre värda. Dessa har inget i vårt land att göra. Ge dom tydliga besked vad som gäller och om de inte accepterar detta och våra demokratiska värderingar har de inget här att hämta.

Håller med men det innefattar våra "egna" idioter också, dvs nazistpacket. De är ju inte direkt kända för sin trevliga kvinnosyn och demokrati heller. Tyvärr kan vi ju inte utvisa dem plus att det vore för elakt mot omvärlden.

Det blir nog till att in till Falun på 1:a maj.

Det var en stor folksamling vid Åhléns ca 11. Hur det är nu vet jag inte. Åt brunch på Fransja konditoriet nk och det var nästan fullsatt.

Stämmer, det är fler människor samlade där.

Från mitt helgfrukostfik på Djurgården tror jag de sände hem personal. Det var väldigt få där.

Ingen frisk människa söker sig till såna organisationer. Ingen. ALLA vet vad de gör och står för.
Det finns mekanismer som gör terrorgrupper och andra organisationer lockande. Och kriminalitet.

Unga män utan framtidshopp, utan jobb, utan utbildning och helt utan illisioner om bättre framtid. Alla de känner är arbetslösa eller krimnella. Och lågutbildade.Deras liv är ändå skit. Lika bra att göra sig fruktad och kanske berömd på något annat sätt.

Ser du inga möjligheter att ta till vara de där unga människornas kapacitet? Att utbilda, motivera och fostra.

Nä, skjut skiten bara. Det är ju vad SD och deras gelikar förespråkar.

Världen blir ju så oerhört mycket bättre av hat.
Eller inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 074
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?