Säg det till dom vars anhöriga inte kommer hem i dag.
Men man kan ju inte bygga ett samhälle och dess syn på förövare på vad de utsatta människorna vill ska hända med brottslingen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säg det till dom vars anhöriga inte kommer hem i dag.
Men man kan ju inte bygga ett samhälle och dess syn på förövare på vad de utsatta människorna vill ska hända med brottslingen.
Nu har jag försökt jämföra med gatubild på hitta.se och om det inte har byggts om så måste gm ha kört rakt genom skyltfönstret?Hm, det tänkte jag inte på.
Skönt att du är ok
Jag hoppas att @Mumfie har kommit hem och fått komma i säng.
Nej det är naturligt att vara egoist när något sånt här hänt. Det är därför man ringer runt till familj och vänner i panik och ber till en gud man inte tror på att alla är oskadda. Att det berör oss på ett sätt som Assads kemiska vapen attack mot civila i Syrien inte gör.
Och jag klarar fortfarande inte att känna något hat, jag är bara ledsen och förtvivlad samt ändå glad över att mina nära och kära i Sthlm är ok.
Nu har jag försökt jämföra med gatubild på hitta.se och om det inte har byggts om så måste gm ha kört rakt genom skyltfönstret?
Det blir extra hemskt när det är barn inblandadeEn har avlidit på sjukhus.
15 skadade vårdas på sjukhus, varav 9 allvarligt skadade.
Två av dessa är barn, ett skadat - ett allvarligt.
Oklart hur många - om någon - som avlidit på plats, utöver siffrorna ovan.
Dessutom en person gripen i Märsta.
Det beror på hur stark rutan är, kom ihåg rånförsöket hos Chanel här om veckanDet är ju länge sedan jag var där nu men visst är det öppet bredvid där korvståndet är? Oavsett borde hytten klarat sig rätt bra mot en ruta.
Nä, fy fan.Åh nu har anhöriga till ett av offren postat i en hundgrupp på FB. "Nu har hunden Donna förlorat sin matte som bara blev 19 år..." och så en bild på dem. Så jävla sorgligt. 19 år. Då tog jag studenten, skulle flytta till England för att börja drömutbildningen, hade första riktiga pojkvännen... Skitvärld. Kan inte ens föreställa mig vad hennes familj och vänner går igenom.
För mig blev reaktionen jättemärklig, min mamma ringde med nästan panik i rösten och sa "vet du vad som hänt i Sthlm?" och jag visste ingenting. Sen började hon prata om vilka hon kontaktat (som vi båda känner) som hon fått svar från och bilden i mitt huvud var hundratals döda. Så när jag samtidigt som hon pratar kollar medier så blev jag typ lättad. Det är såklart hemskt nog som det är (och lika katastrofalt för de som drabbats och deras närstående), och det är fortfarande en person som jag inte fått tag på så egentligen kan det t.o.m. vara en jag känner dom avlidit eller skadats svårt (fast mer troligt att hen jobbar och haft fullt upp). Känner mig lite avtrubbad eller nåt, alla blir oroliga när de inte får tag i någon men jag tänker "hur stor är risken att det är just x" .
Åh nu har anhöriga till ett av offren postat i en hundgrupp på FB. "Nu har hunden Donna förlorat sin matte som bara blev 19 år..." och så en bild på dem. Så jävla sorgligt. 19 år. Då tog jag studenten, skulle flytta till England för att börja drömutbildningen, hade första riktiga pojkvännen... Skitvärld. Kan inte ens föreställa mig vad hennes familj och vänner går igenom.
Maken kom i alla fall hem efter en lååång promenad med hamburgarstopp på Söder. Han slocknade direkt i soffan. Bästa snarkningarna.
Det beror på hur stark rutan är, kom ihåg rånförsöket hos Chanel här om veckan
Min morbror kommenterade en hel del också. På min status