Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är oerhört fundersam på hur kaparen tog sig ur bilen oskadd? Han måste ju ha skadats? Det är väl inte underligt om han tog sig bort i det allmänna kaoset, men ändå?

Hoppas det. men som sagt mamma och skulle ha varit i Stockholm i dag och kommit hem på söndag men de ställde in p.g.a. att dem inte mådde så bra skönt för min skull.

Jag är oerhört fundersam på hur kaparen tog sig ur bilen oskadd? Han måste ju ha skadats? Det är väl inte underligt om han tog sig bort i det allmänna kaoset, men ändå?

Så länge hytten inte är intryckt borde han ha klarat sig ok. Det är ju inte så många pelare där han körde in i huset och skåpet verkar ha tagit största smällen.

Jag har ju testat att krascha med en King Cab rejält och det behöver inte blir stora synliga skador, speciellt inte om han hade mask. Det enda som syntes på mig var brännmärken i ansiktet från airbagen. Jag tog mig ur bilen utan hjälp när de som stannade ryckt upp den tillknölade dörren.

Så länge hytten inte är intryckt borde han ha klarat sig ok. Det är ju inte så många pelare där han körde in i huset och skåpet verkar ha tagit största smällen.

Jag har ju testat att krascha med en King Cab rejält och det behöver inte blir stora synliga skador, speciellt inte om han hade mask. Det enda som syntes på mig var brännmärken från airbagen.
Mjo, iofs. Samtidigt så var det vad mina amatörmässiga ögon kan se en äldre bild, den borde ha blivit lite mosad iaf?

Vem var hur? Det vet de väl inte? Den som gripits i Märsta hade skador men vi vet fortfarande inte om det är kaparen eller någon som var på fel plats, precis som många andra. Att han åkte till Märsta kan ju ha varit pga chock. Ingen vet något än.

Du har rätt, det var den gripna i Märsta jag åsyftade, men det är ju inte nödvändigtvis kaparen.

Jag kollade på Aftonbladet igen och vet inte om det är samma bild men det verkar som om skåpet nästan gått under taket och så länge han inte smällde in i en pelare borde han ha klarat sig helt ok. Rejäl whiplash kanske.
Fast helt öppet var det väl inte innan? Det lär väl ha funnits dörrar iaf?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar