Nej, de sa att mannen liknar signalementet på den de sökte. Inget öht om att det är gm. Mannen som söktes var inte misstänkt.Det sa de i presskonferansen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, de sa att mannen liknar signalementet på den de sökte. Inget öht om att det är gm. Mannen som söktes var inte misstänkt.Det sa de i presskonferansen?
Fast helt öppet var det väl inte innan? Det lär väl ha funnits dörrar iaf?
Nej. Vi har ett rättssamhälle där alla har rätt till en opartisk rättegång. Hämnd och hat leder aldrig till något gott. Klart att man kan känna hatkänslor i direkt anslutning till brottet men sedan är det sansad rättvisa som gäller.
Vem ska värdera vilka som förtjänar att ha ont?
Va? Sa de att de vet att de fått tag i rätt person? Nej. Sen sa de dessutom att fyra människor avlidit, inte fem.Det sa de i presskonferansen?
Va? Sa de att de vet att de fått tag i rätt person? Nej. Sen sa de dessutom att fyra människor avlidit, inte fem.
Har man haft ihjäl folk förtjärnar man att ha lite ont.
Rättegången har väl inget med att göra om han har ont eller inte.
Har man haft ihjäl folk förtjärnar man att ha lite ont.
Rättegången har väl inget med att göra om han har ont eller inte.
Det är en miljon tankar och känslor som snurrar just nu. Kvällar som de här önskar jag att jag inte bodde ensam, att jag kunde få krypa upp i någons famn en stund. Har pratat med familjen i telefon under kvällen men eftersom de bor på andra sidan centrala delarna av Stockholm så har jag inte kunnat ta mig dit.
Tänker på hur det kommer se ut när de släpper bilder på dödsoffren, sitter här och hoppas egoistiskt på att jag inte kommer att känns någon utav dem.
Hur ont ska man ha? Är mord, dråp och vållande till annans död de enda rubriceringar som ska leda till smärta?
Nej, det förtjänar han inte. Jag vägrar sänka mig till deras nivå och köra med "öga för öga, tand för tand". Det leder bara till en massa blinda och tandlösa människor.
Hat leder aldrig till något gott.
Hur ont ska man ha? Är mord, dråp och vållande till annans död de enda rubriceringar som ska leda till smärta?
Säg det till dom vars anhöriga inte kommer hem i dag.Nä, det där gör ingen nytta. Hämnd kan man leka med i tanken men i det riktiga livet har det ingen plats.
Visar det sig att de gripit misstänkta ska de få en rättvis och opartisk rättegång.
Vi skriver ju om den gripna i Märsta. Du hoppas han har ont. Vi vet inte ens om han gjort det.När har jag sagt något om rätt person eller inte? Hen som hade ihjäl FYRA människor borde ha riktigt ont, hen förtjänar det.
Nej jag brukar faktiskt inte känna såhär, imorgon kommer jag vara mer objektiv och sansad.
Men jag var faktiskt bara tvungen att få de där orden ur mig. Vilken jävla råtta. Är arg och ledsen och vet inte vad jag ska ta mig till. Och jag bor långt bort.
Jag ursäktar att jag skrivit som en irriterad fjolla, jag ska logga ut nu.
Se jag är så förbannad att jag inte ens vet vad jag pratar om. Ursäktar.Vi skriver ju om den gripna i Märsta. Du hoppas han har ont. Vi vet inte ens om han gjort det.
Säg det till dom vars anhöriga inte kommer hem i dag.
Tänker på hur det kommer se ut när de släpper bilder på dödsoffren, sitter här och hoppas egoistiskt på att jag inte kommer att känns någon utav dem.
Kom på att stenålders-pappa ju precis fått överta min gamla smartphone, som jag inte hade system-återställt först. Med andra ord så finns alla nödvändiga sociala medier installerade och de är inloggade på mina profiler. Skickade instruktioner på hur man använder Twitter och hur han skulle söka under #openstockholm. Har hittills fått till svar att han skulle följa mina instruktioner och försöka hitta någon som kan skjutsa honom iaf en bit. Han tyckte också att det var smidigare att han roddade själv än att jag, "från hemmaplan" skulle försöka rodda åt honom. Så förhoppningsvis kommer han hem ikväll iaf
Det är lätt hänt .Se jag är så förbannad att jag inte ens vet vad jag pratar om. Ursäktar.