nä.....ändrat mig......cry:Jag håller med dig. Sorry alltså men det är inte mänsklig reaktion. Jag brukar vara den första att prata om psykologiska mekanismer och blabla men nä, finns inga jävla ursäkter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nä.....ändrat mig......cry:Jag håller med dig. Sorry alltså men det är inte mänsklig reaktion. Jag brukar vara den första att prata om psykologiska mekanismer och blabla men nä, finns inga jävla ursäkter.
Ja ja tror det är mest handlingen bakom fotot som gör att jag tycker det är så fruktansvärt osmakligt och inte så mycket kortet i sig (alltså att någon tagit fram sin kamera och fotat eländet).Ja, det är jävligt smaklöst och sensationellt. Finns inga jävla ursäkter för det.
Min bästa vän har jobbat inne i city i dag och hjälpt polisen. Han är äcklad över hur mycket folk anstränger sig för att komma nära så de kan fota. Fy fan.
Sverige är delat. Medans vissa öppnar upp sina hem, erbjuder sig att lämna blod osv. Andra öser ut sitt hat på sociala medier.
Skulle vilja säga att de sistnämnda gör terroristerna belåtna med att ge mer bränsle åt rädslan och hatet.
Precis.Ja, och när det sker från tex Syrien har man gjort en noggrann avvägning om syftet motiverar att man publicerar bilderna. Det är inget seriösa medier tar lätt på och varnar alltid ordentligt innan man gör det. Att som privatperson göra det är förkastligt.
Ibland kan det vara befogat, tex från Syrien om vi ska ta ett exempel i närtid. Det här är inte ett sådant tillfälle.
Det är DOM människorna som gör mig skiträdd. Mycket räddare än terrorattackerna som sådana
Jag ser också sådant på min FacebookSåg en fb-vän som skrev "Detta är tacken för alla som kommit hit och vi har hjälpt"
Snacka om att blanda äpplen med päron.
En annan skrev "UT MED PACKET". Den tog jag bort. Fd arbetskamrat som jag knappt känner.
Min megabittra svägerska och till lika SDare håller på att slita ut tangenterna och är allmänt skadeglad.
Vad bra. Hann ändra så tog bort citeringen@purity_666 Jag har redan rapporterat mitt eget inlägg! Så blir lättare för moderatorn om ni inte citerar det (bra tips generellt - är nåt dumt skrivet är det bättre att tagga än att citera och på så vis knuffa det synligt på fler sidor).
Tack!Vad bra. Hann ändra så tog bort citeringen
Stenålders-pappa har tyvärr inga sociala medier, annars hade jag sagt det till honom direkt
Han är antagligen gripen redan, de har gripit en person som stämmer in på signalementet och han betedde sig konstigt innan gripandet. Om du inte bor i Märsta så är det troligen rätt lugnt. Även om polisen inte sagt att det är han så är det nog han de gripit.Men man är ju rädd tänk om han är på väg till våran by ? det vet man ju aldrig.-
Men man är ju rädd tänk om han är på väg till våran by ? det vet man ju aldrig.-
Men man är ju rädd tänk om han är på väg till våran by ? det vet man ju aldrig.-