Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det är jävligt smaklöst och sensationellt. Finns inga jävla ursäkter för det.

Min bästa vän har jobbat inne i city i dag och hjälpt polisen. Han är äcklad över hur mycket folk anstränger sig för att komma nära så de kan fota. Fy fan.
Ja ja tror det är mest handlingen bakom fotot som gör att jag tycker det är så fruktansvärt osmakligt och inte så mycket kortet i sig (alltså att någon tagit fram sin kamera och fotat eländet).

Sverige är delat. Medans vissa öppnar upp sina hem, erbjuder sig att lämna blod osv. Andra öser ut sitt hat på sociala medier.
Skulle vilja säga att de sistnämnda gör terroristerna belåtna med att ge mer bränsle åt rädslan och hatet.

[

Voff: Jag har faktiskt inte sett ett enda islamofobiskt, rasistiskt uttalande i mitt flöde och jag är förvånad. Det finns människor som är lite åt det hållet i min vänlista, men nu verkar de ha lite vett i huvudet.

Niphredil: Trist attityd med personligt påhopp i den här tråden. Här sprider vi väl kärlek och tänker på de drabbade. Ta din diskussion, som handlar om något helt annat som hänt i en annan tråd, direkt med törnblomma, eller kanske i den aktuella tråden.

Senast ändrad:
Ja, och när det sker från tex Syrien har man gjort en noggrann avvägning om syftet motiverar att man publicerar bilderna. Det är inget seriösa medier tar lätt på och varnar alltid ordentligt innan man gör det. Att som privatperson göra det är förkastligt.

Ibland kan det vara befogat, tex från Syrien om vi ska ta ett exempel i närtid. Det här är inte ett sådant tillfälle.
Precis.
Syrien tex kan jag tycka att det behövs bilder från, om än inte från kreti och pleti, det är för långt härifrån för att folk ska relatera annars. Bilden på Alan tex gjorde ju en stor skillnad.

Offer i Stockholm? Alltså... Näe :crazy:

Såg en fb-vän som skrev "Detta är tacken för alla som kommit hit och vi har hjälpt"
Snacka om att blanda äpplen med päron.

En annan skrev "UT MED PACKET". Den tog jag bort. Fd arbetskamrat som jag knappt känner.

Min megabittra svägerska och till lika SDare håller på att slita ut tangenterna och är allmänt skadeglad.
Jag ser också sådant på min Facebook :yuck: :(
Och jag blir så ledsen. Det finns så mycket hat :(

Stenålders-pappa har tyvärr inga sociala medier, annars hade jag sagt det till honom direkt :(

Kom på att stenålders-pappa ju precis fått överta min gamla smartphone, som jag inte hade system-återställt först. Med andra ord så finns alla nödvändiga sociala medier installerade och de är inloggade på mina profiler. Skickade instruktioner på hur man använder Twitter och hur han skulle söka under #openstockholm. Har hittills fått till svar att han skulle följa mina instruktioner och försöka hitta någon som kan skjutsa honom iaf en bit. Han tyckte också att det var smidigare att han roddade själv än att jag, "från hemmaplan" skulle försöka rodda åt honom. Så förhoppningsvis kommer han hem ikväll iaf :heart

Men man är ju rädd tänk om han är på väg till våran by ? det vet man ju aldrig.-
Han är antagligen gripen redan, de har gripit en person som stämmer in på signalementet och han betedde sig konstigt innan gripandet. Om du inte bor i Märsta så är det troligen rätt lugnt. Även om polisen inte sagt att det är han så är det nog han de gripit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17