Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst är det så verkligheten ser ut och jag får personligen "inga men" av att se verkligheten för precis vad den är, men alltså vem fan stannar och fotar lemlästade människor och djur i ett sådant läge liksom, hur är man funtad då?

Det vore väl den absolut sista tanken som skulle ploppa upp i huvudet :crazy:

Man reagerar inte alltid som man ''ska'' vid såna här tillfällen.

En har avlidit på sjukhus.
15 skadade vårdas på sjukhus, varav 9 allvarligt skadade.
Två av dessa är barn, ett skadat - ett allvarligt.

Oklart hur många - om någon - som avlidit på plats, utöver siffrorna ovan.

Dessutom en person gripen i Märsta.

Jag tycker att det är riktigt jobbigt med hen som skriver upprört om varför ingen slår ihjäl chauffören osv. Jag vet sen tidigare att den personen ofta blir hatisk när något händer men trodde väl inte att hen skulle vara såhär.
Håller med dig.

Såg en fb-vän som skrev "Detta är tacken för alla som kommit hit och vi har hjälpt"
Snacka om att blanda äpplen med päron.

En annan skrev "UT MED PACKET". Den tog jag bort. Fd arbetskamrat som jag knappt känner.

Min megabittra svägerska och till lika SDare håller på att slita ut tangenterna och är allmänt skadeglad.

Visst är det så verkligheten ser ut och jag får personligen "inga men" av att se verkligheten för precis vad den är, men alltså vem fan stannar och fotar lemlästade människor och djur i ett sådant läge liksom, hur är man funtad då?

Det vore väl den absolut sista tanken som skulle ploppa upp i huvudet :crazy:
När min tant visar när det hänt en olycka i thailand så är det alltid bild på dom förolyckade i tidningar och på tv och liken kan vara riktigt illa tilltygade men där verkar det vara helt normalt och ingen lyfter på ögonbrynen för det .

Såg en fb-vän som skrev "Detta är tacken för alla som kommit hit och vi har hjälpt"
Snacka om att blanda äpplen med päron.

En annan skrev "UT MED PACKET". Den tog jag bort. Fd arbetskamrat som jag knappt känner.

Min megabittra svägerska och till lika SDare håller på att slita ut tangenterna och är allmänt skadeglad.
Tänk att folk är så lättmanipulerade. Det är just främlingsfientlighet och polarisering som terroristerna vill uppnå. Och det är ju från en vardag med terrordåd som folk behöver fly.

Kan inte läsa hela :( Berätta? :D

Jag kan inte läsa pga prenumererar ej. Vad handlar det om?

Citat från Mittmedia om Henrik Schyfferts stand-up i Sundsvall ikväll:
Henrik Schyffert hade tankar på att ställa in. Med gråten i halsen inledde han:

– Det här kommer att bli konstigt. Jag skrev ner en grej innan för det här känns jättetungt och jag är för skakig för att improvisera. Jag vet inte om mina kompisar eller kollegor är offer för det här. Jag saknar ord. Jag är livrädd, säger han från scenen på Sundsvalls teater.

Samtidigt kommer polisens förundersökningsledare Henrik Blusi in i lokalen med en kollega och Schyffert säger:

– Jag är så rörd att ni kommer hit. Så jäkla fint.

Då svarar Henrik Blusi:

Det var någon som anmält dålig humor här, det var därför vi kom hit.

Henrik Schyffert svarar då:

– Jag är lite kär i dig nu. Du har helt fattat läget.

Det är så verkligheten ser ut,finns ingen anledning att ducka
Verkligheten är att den där hunden har en ägare som kanske lever och med spridningen kommer tvingas se det där om och om och om igen.
Verkligheten innehåller även mänskliga dödsoffer som sprids på bild. Såg en bild på en person som helt uppenbart är död. Den människan är verklig. Och i verkligheten har den människan anhöriga, som liksom hundens ägare med spridning kommer se sin partner, sitt barn, sin förälder, död om och om och om igen.

Verkligheten är att folk har all möjlighet att ge fan i att sprida bilder på offer, både mänskliga och inte.

Har följt det hela med sorg i hjärtat, och funderar mycket på vad det här kommer ha för inverkan på mitt arbete i transportbranschen. Helt klart är att chaufförerna i centrala Stockholm har det riktigt tufft med lastningsplatser och respekt för dessa. I det här fallet så har jag förstått det som att lastplatsen var delvis ockuperad så chauffören var tvungen att gå ut och fälla rampen manuellt för att sen backa till. Det var när han fällde som lastbilen kapades. Chauffören försökte stoppa honom men blev själv lätt påkörd.
Troligen ett opportunistiskt dåd gissar jag på eftersom såna här leveranser ytterst sällan är regelbundna pga värdet och att de sker på beställning från mottagaren. Men kaparen måste ju ha kunskap i hur man kör lastbil...

Hoppas nu att antikrocksystemet utvecklas ytterligare och blir standard i alla lastbilar. Och att fler ser till att chaufförerna kan låsa hytten även om bilen är igång.

Jag gråter här hemma och ännu mer efter bilden med hunden. Just djur ligger mig så nära hjärtat.

Jag vill delge tanken! Hat upphör inte genom hat. Hat upphör endast genom kärlek.Va rädda om nära och kära, men glöm inte bort andra medmänniskor ❤ Sprid kärlek!

Verkligheten är att den där hunden har en ägare som kanske lever och med spridningen kommer tvingas se det där om och om och om igen.
Verkligheten innehåller även mänskliga dödsoffer som sprids på bild. Såg en bild på en person som helt uppenbart är död. Den människan är verklig. Och i verkligheten har den människan anhöriga, som liksom hundens ägare med spridning kommer se sin partner, sitt barn, sin förälder, död om och om och om igen.

Verkligheten är att folk har all möjlighet att ge fan i att sprida bilder på offer, både mänskliga och inte.

Ja, och när det sker från tex Syrien har man gjort en noggrann avvägning om syftet motiverar att man publicerar bilderna. Det är inget seriösa medier tar lätt på och varnar alltid ordentligt innan man gör det. Att som privatperson göra det är förkastligt.

Ibland kan det vara befogat, tex från Syrien om vi ska ta ett exempel i närtid. Det här är inte ett sådant tillfälle.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar