Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen bagatell alls.

Kan du ta dig till ett apotek elelr en akutmottagning?

Som sagt hittade en penna, om jag snålar så räcker det i två nätter förhoppningsvis. Ska kolla vilka apotek som finns i närheten, förhoppningsvis hittar jag något imorgon. Men du vet hur man blir trött och virrig. Dessutom dödsförkyld vilket alltid gör att blodsocker blir lite svajigt. Men det klarar sig nog. :)

Lilla syster upphittad :love::banana::banana:,hon åkte från jobbet in till city men tog sig därifrån strax innan dådet och drog sen direkt till kolonien,där hon lät mobilen ligga kvar i bilen för att få lugn o ro.
Det lugnet var slut så fort hon satte på mobilen :devil:

På väg upp till Stockholm för skulle till ett möte i centrala stan imorgon och fick uppgifter om vad som hänt när vi hade nån timme kvar. Extremt olustigt då mötet skulle hållas i precis samma område och givetvis fruktansvärt det som hänt. Vi har avbrutit resan upp.

Antar att du skulle på fullmäktigemötet om skulle hållas på ett hotell snett emot Åhléns?
Jag fick telefonsamtal från SWB vid fyratiden om att det var inställt, fick inte ni det?

min soffa blev ledig igen. om någon behöver en plats nära odenplan

Tack för omtanke men jag är påväg hem, om än en lång omväg. 5 timmars oro börjar ta ut sin rätt, jag känner mig helt uttömd på energi och knaprar i mig choklad nu för att försöka hålla energin uppe.

Jag har ju alltid vetat att det kommer hända i Stockholm en dag, och att jag förmodligen kommer hamna mitt i centrum eftersom jag rör mig i de centralaste delarna och pendlar till tc varje dag. Ändå blir man så.. Chockad? Det är så lätt att bara kapa en lastbil och ställa till med så mycket förödelse, kaos, död. Alldeles för lätt. Usch.

Antar att du skulle på fullmäktigemötet om skulle hållas på ett hotell snett emot Åhléns?
Jag fick telefonsamtal från SWB vid fyratiden om att det var inställt, fick inte ni det?
Jo det stämmer, jag fick först ett mail när vi var i Örebro och en stund senare ringde Göran upp för att säkerställa att informationen gått fram. Väldigt olustig situation alltihop även om vi givetvis slapp väldigt lindrigt undan. Vi skulle ha övernattat relativt centralt i natt men nu stannade vi i Köping istället.

Visst är det så verkligheten ser ut och jag får personligen "inga men" av att se verkligheten för precis vad den är, men alltså vem fan stannar och fotar lemlästade människor och djur i ett sådant läge liksom, hur är man funtad då?

Det vore väl den absolut sista tanken som skulle ploppa upp i huvudet :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar