Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det som har hänt är helt fruktansvärt, jag saknar ord. :cry:
Alla mina nära och kära verkar ha klarat sig oskadda, men flera är fortfarande fast på olika ställen och kan inte ta sig hem. Min pappa t.ex. har fortfarande inte kunnat ta sig hem från sitt jobb norr om stan pga. att all kollektivtrafik fortfarande är nedstängd. Men huvudsaken är att alla klarat sig oskadda :heart

Det som har hänt är helt fruktansvärt, jag saknar ord. :cry:
Alla mina nära och kära verkar ha klarat sig oskadda, men flera är fortfarande fast på olika ställen och kan inte ta sig hem. Min pappa t.ex. har fortfarande inte kunnat ta sig hem från sitt jobb norr om stan pga. att all kollektivtrafik fortfarande är nedstängd. Men huvudsaken är att alla klarat sig oskadda :heart
Tunnelbanan går sedan en dryg timme och såvitt jag förstår har även pendeln kommit igång så det finns hopp om att pappsen kommer hem snart. :)

Sorry, men om man som "vanlig människa" när man ser en människa söndersliten i 3 delar sliter upp mobilen för att fota ur olika vinklar så anser jag att det saknas det något fundamentalt. Och sen direkt sprida ut såna bilder på nätet? Det är inte ens i närheten av en normal reaktion liksom.
Jag håller med dig. Sorry alltså men det är inte mänsklig reaktion. Jag brukar vara den första att prata om psykologiska mekanismer och blabla men nä, finns inga jävla ursäkter.

Sorry, men om man som "vanlig människa" när man ser en människa söndersliten i 3 delar sliter upp mobilen för att fota ur olika vinklar så anser jag att det saknas det något fundamentalt. Och sen direkt sprida ut såna bilder på nätet? Det är inte ens i närheten av en normal reaktion liksom.

Nu pratar vi om hunden. Ibland reagerar man fult. Men det betyder inte att det är rätt. Kanske var människan panik slagen och inte visste vad hon gjorde.

Eller så gjorde hon som många andra, ta bilder för att det var ''coolt'' at ha varit där.

Det jag vill få fram är bara att man kan agera helt fel i stressituationer.

Ja, det är inte en film eller ett spel.

Samtidigt är det ju lite dubbelt eftersom polisen har nytta av bilder/filmer som tagits av händelsen. Men som sagt, att fota och lägga ut bilder på lemlästade människor utan att blurra dem är obegripligt.

Ja, jag håller med :heart. Och att folk är så otroligt fina att de hjälper till att hysa in folk och att skjutsa hem dem. Säg till honom att kolla #OPENSTOCKHOLM , där kan det finnas nån han kan få komma hem till eller som han kan åka med.
Stenålders-pappa har tyvärr inga sociala medier, annars hade jag sagt det till honom direkt :(

Kanske var människan panik slagen och inte visste vad hon gjorde.

Är man panikslagen så är det ännu mer osannolikt att man sliter upp mobilen för att fota dylikt. Oavsett det är en söndersliten hund eller en söndersliten människa. Det saknas något fundamentalt hos människor som direkt ska fota och sprida på sociala media. Punkt.

Vidrigt, snaskigt, sensationslystet beteende är vad det är och tyvärr inte ens ovanligt.

Tunnelbanan går sedan en dryg timme och såvitt jag förstår har även pendeln kommit igång så det finns hopp om att pappsen kommer hem snart. :)
Tunnelbana är han tyvärr inte behjälpt av :(
Okej! Hörde senaste nyheterna vid 20.30 tiden, och då hade tågen inte kommit igång igen. Men det är ju jättebra om de gjort det nu <3

Såg en fb-vän som skrev "Detta är tacken för alla som kommit hit och vi har hjälpt"
Snacka om att blanda äpplen med päron.

En annan skrev "UT MED PACKET". Den tog jag bort. Fd arbetskamrat som jag knappt känner.

Min megabittra svägerska och till lika SDare håller på att slita ut tangenterna och är allmänt skadeglad.

Det är DOM människorna som gör mig skiträdd. Mycket räddare än terrorattackerna som sådana

Är man panikslagen så är det ännu mer osannolikt att man sliter upp mobilen för att fota dylikt. Oavsett det är en söndersliten hund eller en söndersliten människa. Det saknas något fundamentalt hos människor som direkt ska fota och sprida på sociala media. Punkt.

Vidrigt, snaskigt, sensationslystet beteende är vad det är och tyvärr inte ens ovanligt.

Ja det är äckligt. Oavsett varför.

Men i en sån situation kan inte jag säga att jag skulle bete mig exemplariskt. Stressen, rädslan.

Jag gråter här hemma och ännu mer efter bilden med hunden. Just djur ligger mig så nära hjärtat.

Jag vill delge tanken! Hat upphör inte genom hat. Hat upphör endast genom kärlek.Va rädda om nära och kära, men glöm inte bort andra medmänniskor ❤ Sprid kärlek!
HEMSKT! :( Hunden tycks vara bland dom första offren?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17