Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag satt hela förmiddagen och letade efter bästa sätt att resa till Stockholm imorgon bitti, skulle även jag på möte på Scandic Klara som blev inställt. Avbokade flyget igen och fick mail att de sätter tillbaka pengarna trots att det inte är avbokningsbar biljett, fin gest tycker jag.
Alla min fb-kontakter i området rapporterades i säkerhet ganska fort men en bekant (gick på gymnasiet samtidigt men i annan årskurs) verkar ha varit mitt i det, fått springa barfota på gatorna och mött massor av poliser. Sedan tyvärr ett par främlingsfientliga inlägg, avföljde flera nu, orkar bara inte med sånt idag :(

Min chef kom och visade mig det dom hänt på sin mobil strax efter 16 då han slutat. Jag har en syster i Stockholm så jag tog rast en stund senare och ringde. Hon körde bil och var inte i närheten så de va skönt.
Kom även in en kund i affären som handlade av mig som frågade om min syster ( var visst mannen till en kompis till min syster)
Hon skrev inget på Facebook förrens vid 20 tiden så folk var lite oroliga

Såg precis ett litet filmklipp Facebook, från en övervakningskamera i butik eller något. Först är allt som vanligt, sedan springer folk i panik och så far lastbilen förbi i galet hög hastighet. Så jävla otäckt...

Såg precis ett litet filmklipp Facebook, från en övervakningskamera i butik eller något. Först är allt som vanligt, sedan springer folk i panik och så far lastbilen förbi i galet hög hastighet. Så jävla otäckt...
Och den sista hann precis in innan lastbilen for förbi. Fruktansvärt.

Såg en fb-vän som skrev "Detta är tacken för alla som kommit hit och vi har hjälpt"
Snacka om att blanda äpplen med päron.

En annan skrev "UT MED PACKET". Den tog jag bort. Fd arbetskamrat som jag knappt känner.

Min megabittra svägerska och till lika SDare håller på att slita ut tangenterna och är allmänt skadeglad.
Tror tyvärr inte folk tänker normalt nu. Folk söker något/någon och skylla på. Lätt att då dra till och skylla på invandringen. Tragiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 074
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar