Lära mig mer...

antiloop8

Trådstartare
*suck* nu blir jag så sugen på att lära mig mer om trav så jag vet inte vart jag ska ta vägen :crazy: :)
Jag skulle vilja vara i ett travstall en helg bara för att få lära mig lite mer om trav.
Många tycker säkert att det är löjligt, men jag VILL!

Någon som vet något travstall där man kan få "prktisera" en helg? :confused:

åk till närmasta travbana/travstall ohc fråga dom ahr säkert inget emot gratis hjälp =)

Beror förstås på var du bor...

Det brukar ju inte vara superaktivitet på travbanorna på helgerna :) Men fråga skadar ju inte...

/// ghost

Du kan få komma och hälsa på mig om du vill, bor 1,5 mil från Mantorp...
Fast jag kör ju ren "månskensträning" på kvällar och helger. :)
PM:a om du är intresserad, annars kanske jag kan tipsa om någon annan?

// ghost

Du kan få komma och leka med mig och Humlan om du vill.. :D :p

348839_81698.jpg

Hon är snäll att köra iallafall, eller ja- Denna vagnan finns inte mer, efter ett par valplacerade sparkar och en skentur i ett kalhygge :crazy:
Men visst är hon söt :love:
348839_54009.jpg

Åhh det vore jättekul! Nu har jag massor att göra ett tag framöver, men jag kan väl PM:a när det börjar lugna ner sig?! :)

Nja.....Den dära Hummlan skulle nog behöva både res och slagjord och ett par rapp i arselt, så hon lärde sig vem som bestämmde :devil: Skicka ner ´na en sväng till Italy och jag med mina underbara körhänder får fason. :angel: På den översta bilden såg hon verkligen possitiv ut.......

Till trådskrivaren.
Det är alltid roligt med intresserade, men på en helg.......Vill du lära dig skötsel? Eller köra?
Varför inte erbjuda dig att komma varje helg istället, så att dom som jobbar i stallet känner att dom vill lägga ner sig på att lära upp någon.
hälsingar gulan fd.gulla

Men? varför ska hon ha res jord? Hon har aldrig stått på bakbenen :p
Och rappa i rumpan kan du ju testa.. :crazy: det är ditt liv som står på spel... sen är det en häst man måste vara väldigt försiktig med, tycker hon inte saker är kul- då sker de inte heller... :angel: Man smackar inte ens mer än två gånger. då går sur proppellern igång och farten minskar avsevärt.. :crazy: :love:

är du i italien?? Är lite trött så här på kvällskvisten :angel:

Ja visst, då har jag ju förhoppningsvis kommit längre i rehabiliteringen av trashanken också :)

Säg till när det är läge, så löser vi det...

/// ghost

Men? varför ska hon ha res jord? Hon har aldrig stått på bakbenen
Det finns en svensk tränare här nere med ett tvivelaktigt rykte i Sverige. (ganska så framgångsrik både hemma och här) som sätter på sina hästar resgjord. Dom felar bara en gång för honom, då sätter han dom på bakbenen och det känns lite då, menar han.....
Och rappa i rumpan kan du ju testa..
Informerar du eventuella kuskar om din hästs egenskaper? :)
hälsningar gulan fd.gulla

Aha! Det är ingen metod jag skulle använda på mina hästar.. då får hon hellre galoppera! :crazy:

Nu har jag bara en kusk på henne, mycket för att hon är den hon är och han är raka motsatsen till den du beskriver..
Men självklart informerar jag kuskar om hästen, det är oavsett häst!!!

det finns många travstall som gladeligen vill ha dig, om du är seriös. Var någonstans bor du i sverige?

Jag bor i norra Småland!
Seriös och seriös, det beror på hur man menar. Jag är seriös och vill lära mig mer om travsporten. lära mig sela och köra osv.
Däremot är jag inte såååå seriös att jag vill bli kusk...om du förstår hur jag menar :)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
859
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag måste inse att jag har ett råttproblem. Förra året fick jag av grannen som är storbonde så han får köpa andra grejer än mig, men nu...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
4 483
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Kommer få en helt ny person att lära upp nu i sommar då hon ska vikariera för mig, inom städ/post. Funderar hur jag egentligen ska...
2
Svar
27
· Visningar
1 714
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 000
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar