Oj vad många svar
Nej, det är nog bara att inse att ridskola kanske inte är min grej, när man blivit van vid privatlektioner för duktiga tränare på en häst man kan finlira på och ta ansvar för helheten på.
Men det ska sägas att jag ändå tycker att det går relativt bra där jag rider nu (i brist på medryttarhäst) och att även om det verkar som de flesta hästarna blivit lite "starka" av den ridningen som lärs ut så går det ofta finfint i slutet av lektionen, när jag fått vara lite mjuk.
Det som frustrerar mig och som är anledningen till att jag inte kommer fortsätta nästa termin är att ridläraren verkar tycka att jag gör fel, när jag i större delen av mitt liv fått höra att det är rätt och märker att det funkar.
Om någon undrar så har jag mkt samma filosofi och åsikter som i Markus Ridhandbok. Ska också tilläggas att ridskolan jag rider på nu är enbart för ryttare på minst LA-nivå och många hästar tävlas regelbundet. Därför trodde jag det skulle vara bra. Men jag får försöka hitta en medryttarhäst igen tror jag, bara svårt att hitta nån häst som kommit en bit i utbildningen.
Tack för er input, jag fortsätter följa tråden!