Lapphundstråden

vacky

Trådstartare
Kikat runt lite på bukefalos och tycker det finns allt för få trådar om lapphundar, de trådar man hittar är flera år gamla!
Denna tråd är till för oss med eller som är intresserade av Finska Lapphund, Svensk Lapphund och Lapsk vallhund. Där vi kan dela med oss av våra underbara lappisar. :love:

Sv: Lapphundstråden

Själv har jag en Finsk lapphundstik på 7 månader. Tänkte lägga upp en bild på henne men har inte riktigt kommit på hur man gör ännu. :confused:

77187_1312540672.jpg

Här är en bild på min Finska Lapphund Alice. Hon älskar att bära på allt!

Alltid trevligt att prata lapphundsraser.
Vi har tre lapska vallhundar. Den äldsta av dem heter Golli, är åtta år, kastrerad hane,gul(felfärgad), en omplacering som vi haft sedan april 09, Zakko som är svart med ljusa tecken,hane och fem år och så har vi Kira som är en fyraårig tik, brun med ljusa tecken.
Zakko och Kira tävlas aktivt i agility, Zakko är uppe i klass två och Kira är än så länge i ettan, dock har hon pinnar i både hopp och agility.
Dessutom har vi börjat träna IPO-R med alla tre och det tycker de är jättekul!

Va roligt att ni lyckats så bra med tävlingarna! Imponerande att ni hinner med att tävla alla tre :)
Vore roligt att se hur dina lappisar ser ut. :)

Helt rätt tråd för oss! Vi har en finsk lapphundstik på 5 månader, Rödmossa Tuwa. Såhär såg hon ut för någon månad sedan:

Jag är ju lite kär i de lapska får jag erkänna :love: . Varifrån kommer dina?

Finns ju redan en sån här tråd, som dessutom är 4 sidor lång ;) Sök på "vi med lapphundar" så ska du hitta den :)

Golli kommer från Gatchis kennel, Zakko från Fjällfarmens och Kirafrån Raiikas kennel.

Misstänkte att du hade iaf en från Gatchis ;)
Kommer Kira från 1:a eller 2:a kullen Anna har haft?

Kan ju tillägga att jag har Lapsk själv från Lakkanevas A-kull. Tränad i bruks och tävlad i lydnad.

DSCN1301.jpg

Narmo 8 år

231.jpg

7 år

264.jpg

7 år

Narmis.jpg

6 år

Narmotrning3.jpg

4 år

Finns ju redan en sån här tråd, som dessutom är 4 sidor lång ;) Sök på "vi med lapphundar" så ska du hitta den :)

Jaha oj då. Då ska ja försöka kika lite på den ;)
Men det skadar ju inte med två trådar med dessa fina raser :)

Va söt Tuwa är! Vilka är hennes föräldrar?
Vår Alice kommer också från Rödmossa. :)

Alice.jpg

Hittade en söt bild på vår Alice när hon var ca 4 månader. Jisses vad de växer fort!

Är det någon som vet om en Finsk lapphund får delta i jaktprov? De har ju en bakgrund som allt-i- allo hund och kan både användas inom vallning och jakt? På skk:s sida står det att den kan användas som jakthund på både älg och fågel.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 833
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 682
Senast: Piaff
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 134
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 943
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka