Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Asså visst kan du väl rida shettis, men jag skulle väl säga att du är i största laget längdmässigt.
Viktmässigt så är ju shettisar väldigt starka, men jag tycker ändå att ska man rida regelbundet så är det ju bättre att rida en häst i sin storlek eller större eftersom det finns ju gott om hästar och ponnyer som passar.
Men jag skulle sätta max 50 kg om det handlar om någon enstaka gång med lite skritt.
Lägg av, 50 kg bara för en shettis? Det kan de ta utan problem! Läs mitt inlägg tidigare i tråden, gällande lite vikter. Shettisar kan ta mer också om det tex handlar om tillfällen då ingen mindre ryttare finns att tillgå för att tex korrigera.
Ja, jag har ett varmblod på 21 år. Han är 163 o jag är 168 o väger väl runt iaf 70 kg.. Det känns ju att han orkar mig lätt.. Han är väldigt viktbärande, då hans föraa äagre var defnitivt mer mullig än mig och kunde rida honom utan problem. Även veterinär har sagt att killen orkar mer än 100 kg UTAN PROBLEM!
Så ni som väger runt 50, tro inte att ni är förstora för era hästar! Inte kan man väl väga 50 och vara lång och rida typ en shire?
Vi är alldeles för försiktiga med våra hästar tycker jag!
Jag har också två shettisar, som har bärt 77 på ryggen (inte mig men min kompis). Alla säger att max 60 på deras ryggar! Men vf orkar då min shettis helt felfritt 77? Han visar inga teckan på att det är för tungt..!
Jag rider även då och då b-ponnys som min kompis har. Den ponnyn tävlar i hoppning och har visserligen en erhört stark rygg, men hon orkar helt felfritt, annars skulle hästen visa det på ngt sätt! Jag själv hoppar henne 70 cm!! Så sluta dalta med era hästar, dom orkar säkert dubbelt så mycket som ni tror!
jag vet att det är olika storlekar men de som är maxade d ponnys ungefär? inte jättemusklade men inte taniga?
kan jag som är 161 och väger 55 kg rida araber?