Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

*kl*

jaaa :angel:

:angel: :angel: obs! rider inte denna ponny regelbundet ;)

Jag ska ärligt säg att jag är glad att du inte rider den hästen regelbundet, för även om du inte ser särskilt tung ut så ser det illa ut. Enligt mig. Skaffa dig en större häst och låt nån annan rida plutten

hahha ;) har ju redan visat min häst :P ponnyn är min syrras och ville bara skritta av den :D

Ok, bra.

Med risk för att få värsta bitch-stämpeln så måste jag säg:
Jag förstår inte riktigt hur du tänker, avskrittning ska ju vara avslappnande för hästen, känns lite som att avskrittningen med en stor ryttare mister sin mening.

Jag vet, därför skrittade jag den ett varv, hoppade av och ledde den resten va tiden :bump:

Okej, va bra. ursäkta mina agressiva påhopp, men jag har sett folk som på största allvar rider så där små hästar och tycker att det är helt ok. Världen är full av idioter och man vet ju aldrig, du hade ju kunnat vara en av dom:angel::angel:

Tittade på din pålle, den såg fin ut. ;)

hahha, tack :D ;)

jag vet, ville inte ha upp dem på internet pga ev. påhopp ;)

Med risk för att ångra mig, men vill ändå ha ärliga svar.. trodde aldrig jag skulle behöva skriva i en sådan här tråd.. jag som aldrig skulle ha häst under 170...

Är jag förstor för denna?
http://joizmeds.mittspejs.se/P1288487
om ni bortser från att han inte rids i form utan rent av förböjd här.. oftastt arbetar han rätt och har riktigt bra med ryggmuskler

jag tycker inte han kändes så liten som han är, och vet inte om det ser så litet ut... men när man säger måtten på honom och mig så känns det hemskt...
Han är C-poony på 137.. korsning mellan nordsvensk/new-forest, rejält maffig!!!
jag är :o170 och väger väl 60 :o:crazy:

Bara genom att kolla på din vikt så är det inga problem alls för dig för en stor C-ponny. :cool:
Kollade även bilden och du är absolut inte för stor!

Ok, tack!! nu blev jag glad.. :bump::banana::bump:
Allas andra reaktioner är "vad ska du med en ponny till?" och vist jag är lång, men denna kändes helt :love: och då är jag ändå kräsen vad gäller stor storlek på häst.. började i 2-6årsåldern rida mammas halvblod på 175, sen mitt egna på 170, och nuvarande är 165.. och nu håller jag på att köpa denna.. fast jag ska int eha den för "träna tävla" utan att ha skoj med i skolan och på dressyrbanan, sedan är det en kompis som blir lite delägare, och hon är betydligt mindre. och tanken är att denm ska gå lite verksamhet (rehabilitering/habilitering, handikappridning)

Ja, vist är han charmig
http://joizmeds.mittspejs.se/P1288381

Åh, underbar häst. Ni ser ju jättefina ut ju. Han ser definitivt inte så liten ut som han är. Det låter ju som att han passar in i ditt "diagram" eller vad man ska säg. Börjar stort och går mot mindre och mindre.:p:D

Men gud:love: Var hittar man sånahär???

hihi, tack för kommentarerna :)...
Jadu.. jag har letat häst högt uppe i norrland, långt nere i skåne, till och med i tyskland, danmark och spanien.. men ja, så fastade jag för denna som stod i grannbyn :) världen är liten.
Han flyttar hem nästa vecka... :love:

Jag är lite rädd att han är FÖR grov med för taniga ben.. men det kanske blir bättre när man tränat bort gräsmagen.. eller så är det jag som är van vid ädsla fullblod
http://joizmeds.mittspejs.se/P1288488#body

hihi, jag har haft hästar i hela mitt liv, men detta är min första ponny.. har saknat ponnytiden.. hehe, vilket syns då jag dränker in mina halvblod i rosa puttenuttsaker..

Åh, underbar häst. Ni ser ju jättefina ut ju. Han ser definitivt inte så liten ut som han är. Det låter ju som att han passar in i ditt "diagram" eller vad man ska säg. Börjar stort och går mot mindre och mindre.:p:D

Tack, till er alla för svaren, då behöver jag inte ha ångest längre eller?

Och hmm, ja, jag går åt fel håll :angel: snart komemr det en shettis till stallet :eek: haha, fast det är kompisens shettis och den körs mest, men ja, jag har suttit på honom..
http://joizmeds.mittspejs.se/P1283153

Ni behöver INTE kommentera eller komma med påhopp, NEJ jag rider inte denna häst. jag satt på honom för att ta en sommarbild från sommaren när vi skötte dem, (den vänstra är den som ska flytta hit), och han var välmusklad, väldtränad och hade visat om han for illa av vikten, och det var bara en kort kort stund. PUNKT

Jag har funderat på att skaffa mig en häst att ha med mig till skolan (ridgymnasium), och iom att jag har varit så hopprädd osv har jag nu hittat den perfekta ponnyn att ha med dit,:) men nu undrar jag om jag kan vara för lång/tung för D-ponny?

Jag är ca 169 lång och väger ca 60 +/- kg. Hon är ett connemara sto på ca 11 år, ca 143 i mkh, och lite utav den grövre modellen.
Jag hade bara tänkt låna ponnyn, då jag fyller 18 nästa år.

Taria__

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·
B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·
S
Western Hej som ni vet är jag Helt ny på detta forum och på buke. Satt och kollade runt och upptäcket att många är så lång och stor på sin häst...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 719
Senast: Piraja
·
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 722
Senast: help_me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar