Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Absolut inga problem för dig! Du skulle kunna även rida C-ponny utan problem! :cool:

Åh vad bra, jag har varit jätterädd att jag skulle vara jätte mycket förstor.:laugh: Men jag kan se lite lång ut på henne iom att hon har en välldigt kort hals.:crazy:

*KL*

Hur ser det här ut? Är jag alldelles för lång? :confused:
IMG_9031.jpg

drwssyr2.jpg

dressyr.jpg

Nej du är absolut inte för lång, du är i alldeless perfekt storlek för h*n :laugh: tycker jag iaf :)

Taria__

Haha vad kul :) Gissa hur lång jag är respektive hästen.

Senast ändrad:

Du är definitivt inte för lång. Gissar på att du är kanske 160 och hästen 140. Nåt däromkring. +/- några cm

uräskta mig, men HAHA :)
Jag är 160, rätt alltså men ponnyn är 127 cm.

Oj hade jag aldrig gissat. Han ser ju väldigt stor ut.
Man luras lätt av en djup och kraftig (nu menar jag inte fet) bröstkorg.
Då är han 1 cm lägre än min plutt:D

Det är det jag tycker är lite lustigt, men det är ju bara bra :)
Hon är jättefin att rida och lyssnar jättebra, väldigt pigg. Hon är perfekt med andra ord :love:

Sulle verkligen inte kunna tro att h*n är 127!:eek::D
Ni ser ju bra ut tillsammans:)

Nej, men jag tror hon liksom bär upp ryttaren väldigt bra. Hon ör ju ett russ trots allt. Det där mitt livs första "dressyrtävling", visserligen är det bara på ett ridläger men ändå :)

På mellersta bilden ser hon mycket större ut! Tycker det ser bra ut.

OT:
Du har inte testat att sadla längre bak?:laugh: Tycker den ser ut att ligga lite långt fram på vissa ställen, men jag kanske ser fel.:o

Ja, ojdå. Det kanske den gjorde, jag får väl kolla lite extra nästa gång ;)

kl

Jag är lång. Rider helst D-ponny (ponnyn på bilden är maxad). Kommer åt dem bäst. Här på hoppträning för ett år sedan. Jag är medveten om att bilden är värdelös - men säg gärna vad ni tycker om min längd. Avslöjar inte hur lång jag är än.

GetAttachment.jpg

Hej. Tänkte bara fråga hur mycket ett varmblod ungefär orkar bära? Jag har två varmblod, ett lite grövre och ett som är rätt litet. Ingen av dom är särskilt välmusklade. Den ena är 175cm och den andra är 168cm. De på 175 är den som är så liten (spinkig) Så vad tror ni? hur mycket orkar de bära? :)

Om man är 166 cm lång och väger ca 75 kg, kan man då rida en "inte jätte smäcker" maxad D-ponny arab? Han är även ridskolehäst, 17 år. Jag rider honom ca 2 dagar i veckan, och då lullar jag inte bara runt, utan rider. Hoppar lite då & då, men har som max hoppat 1 m. Jag har ridit på ridskola i ca 8 år, och även en hel del privat. Jag vill gärna ha svar, då jag är orolig att han tar skada. Ingen har kommenterat att jag är stor på honom..

Ketrawzc: Klart att du kan rida ponnyn!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·
B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·
S
Western Hej som ni vet är jag Helt ny på detta forum och på buke. Satt och kollade runt och upptäcket att många är så lång och stor på sin häst...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 719
Senast: Piraja
·
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 722
Senast: help_me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar