Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Viktmässigt ser inte jag några problem som helst! En B-ponny ska kunna ta vikt kring 50-60 kg utan problem. Det högre alternativet naturligtvis om den är riktigt välmusklad. En B-ponny som inte är välmusklad bör ju inte ta så mycket som 60 kg, men däremot 50 kg ska den klara utan problem.KL
Tycker ni det är alldeles vidrigt att jag dressyrar ett kortare pass på en b-ponny, 128 cm, welsh, någon gång (ett tillfälle)? Jag är 175 cm lång, väger runt 50 kg och har ridit denna ponny förut. Då bara några få minuter. Jag var ju självklart alldeles för stor, men det gick faktiskt väldigt bra och han verkade nöjd.
Vad har ni för åsikt? Jag kommer rida den vad ni än säger, egentligen, då jag vet att jag inte är för tung för honom och det är bara en engångsföreteelse, men det är rätt intressant att höra.
Jag kan redan nu säga att detta är en välmusklad, frisk ponny i sina bästa år som som sagt inte har något problem med min vikt.