Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Tycker du det är för långt eller för tungt?
Linker skrev ju inte ens hur hästen var byggd. Det kanske är en jätte grov fjording eller liknande, tycker du det är för stort då också?

th_Bild041.jpg

hur ser detta ut? vet att det är en liten bild, men men.
jag är 165 cm väger 40 kg. Hon är 155 cm varmblodstravare.

Kommentera INTE min sits eller min hållning, har inte ridit på 2 år och hon har inte blivit riden på mer än 1 år pga skada.

Senast ändrad:

Inga som helst problem. Trodde du det?

AA..lite långa läder..men annars er du inte liten ut!:p

AA.. du har lite långa läder men annars så är du inte liten på hästen!!:p

AA.. du har lite långa läder.. men du ser inte liten ut på hästen!!:p

nej men man vet ju aldrig vad andra ser, asså ni ser ju det ur en annan vilkel. :angel:

Att det inte är för tungt förstår väl vem som helst, annars måste man vara bra dum.

Och jag skrev att det låter stort, inte att det till 100% är för stort.

Alltså, var ser du en bild på mig i förlånga stigläder på en stor häst?

jag sa aldrig att jag var för tung, men att jag har långa läder behöver ju ingen bry sej om, jag har väl det om jag vill.

och så kan man ju tänka på att det inte är alltid som alla håller på att rida dresyr, hoppning etc. jag tex sitter bara på min häst, och detta var första gången som jag satt på henne.

*hihi* Hulda - det är ju jag (nästan) Jag är bara 173 och väger (just nu) 90 kg. :o Och jag rider en varmblodig travare.... Vägde dock inte så mycket när jag fick honom. Och nu är jag i bantingstagen. ;)

jag sa aldrig att jag var för tung, men att jag har långa läder behöver ju ingen bry sej om, jag har väl det om jag vill.

och så kan man ju tänka på att det inte är alltid som alla håller på att rida dresyr, hoppning etc. jag tex sitter bara på min häst, och detta var första gången som jag satt på henne.

Jag har INTE skrivit nånting till dig. Använd dig av knapplån, eller tryck på rätt svarsknapp. Det blir väldigt konstigt i tråden annars.

Det är jag inte. Jag berättar för dig hur det går till på detta forum.

Joo. Om du har läst tidigare i tråden så vet du vad jag tycker om just vikten.. :p

okej
ja man blir bara lite orlig när man läser dom här trådarna eftersom alla verkar ha så mycket emot lite kraftigare ryttare, men men jag lär ju märka på hästen om det är problem.

Jag vägde 85 :o när bilden togs, är 173 cm och hästen 158 cm.

Och på vintern med alla extra kläder kan det se ut så här:

Skönt att det finna folk som rider endå, jag väger oxå mycket men har aldrig haft en häst som klagar och din ser inte ut att lida heller:)

är jag för stor för mitt d-ponny sto ?,
jag är 153 cm lång och väger 40 kg
hon är 145 cm i mhk och är korsning mellan arabiskt fullblod, newforest och connemara.
har ingen bild på oss tyvär.

Nä, du är ganska lagom. Som riktlinje brukar man säga ca 10 cm högre än hästens manke är lagom (för att det ska se proportionerligt ut). Och du är helt klart inte för tung!!! Min dotters arabsto var 146 cm och dottern 166 cm. Och de såg så himla perfekta ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång. Det var länge sen, jag drog igång den förra och det var 938 svar i den. Nu...
51 52 53
Svar
1 040
· Visningar
84 228
Senast: Ängslig
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Atalantha
·
F
  • Låst
Ridning Behöver hjälp! Jag har en shetlandsponny som är 98 cm hög om jag minns rätt. (eller så är det 96 cm, men det spelar inte så stor roll)...
49 50 51
Svar
1 000
· Visningar
115 868
Senast: ponnybarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar