Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Det är inte alls orelevant.

Man får en annan tyngdpunkt när man är förstor - oavsett om man är superduperduktig.

Jasså, pratade vi handikappade nu?

Jag syftade väl mest på friska människor menmen.
(Och jag skrev både för hästens och ryttarens skull. )

Nej, skulle jag gå upp 20-30 kg så skulle jag inte sätta mig på min häst. Inte en chans.

Jag tog handikappade som ett ex.
finns många olicka andeldningar.

så om du gick upp i vikt skulle du bara hur enkelt som helst sluta rida för du skulle tycka att din häst led?

Fast en unghäst måste stärkas först.
Mkt mat o rätt träning o viloperioder.
Vad tror ni om en ganska kraftig byggd ryttare pårunt 170cm på en ganska grov halvblods modell av halvblod/fullblod? som är 159cm??
Menar du din 3-åring?

Den är ju liten o tunn.
din syster kan väl rida den första tiden?

Nej jag menar inte min 3 åring och det rä inte dne jag syftat på tidgare i tråden och inte heller har jag syftat på unghästar.

jag vet att min tre åring är tunn jusst därför bygger den muskler och jag letade efter en så lätt ryttare som möjligt när det var dags att rida in! Jag förstår det själv att jag inte ska sätta mig på unghästen.:smirk:

Tyckte du att någonting i beskribningen av hästen GROV halvblod/fullblod lätt det minsta lilla som min 3 åring?

jag ser själv astt han inte är grov! jag lovar

Ja, flera stycken i en annan tråd. Tror även du skrev att det såg bra ut.

Tror jag knappast!
50cm är en brutal skillnad oavsett vilken häst det är. Det är som om att min pappa skulle sätta sig och rida iväg på min lilla ponny... Vilket jag aldrig ens hade kommit på tanken att låta honnom göra, inte han heller för den delen.

Tyckte du att någonting i beskribningen av hästen GROV halvblod/fullblod lätt det minsta lilla som min 3 åring?

jag ser själv astt han inte är grov! jag lovar

Man vet inte med folk:rofl:
med vilka glasögon de ser.
:p

*knapplån*

Jag har hittat en jättetrevlig liten d-ponny, hon är nu 141 cm i manken, 4 år och växer fortfarande. Själv är jag 164 cm och väger ca 60 kg. Storleksmässigt så räcker hon mig ungefär till axeln, har kort och stark rygg, men är liten och kompakt. Inte grov, inte späd. mittemellan, typ.

Tjejen som jobbat med henne innan och säljer henne nu är dryga decimetern längre än jag.

Frågan blir ju nu då: Är jag för stor?

Klart du inte är :S

antingen så får som sitta på läktarn eller rida som stoooora friser hästarna :smirk:

Men hallå, fan vad töntigt. Jag vet ett basjkirsto, c-ponny (SMÄCKER) som tar 80kg i maxvikt.. vad tror ni inte då en större häst tar? Nu är ni fan löjliga.

Ja me nde allra flesta KAN motionera, det är bara det att de allra flesta gör det inte.

För det första skulle jag inte gå upp så mkt i vikt, för det andra Ja jag skulle sluta rida min häst om jag gick upp så mkt i vikt.
Hon är så känslig :p
Hade hon varit 2dm högre kanske det inte hade gjort nått men...

Okej då 45 cm :smirk:

Många ansåg att det INTE var så stor skillnad.

jag kan förstå skillnaden på att man kanske sätter en maxgräns på ett väldigt litet ädelt halvblod, men på dom lite större grövre så tror jag dom tar mer en vad vi tror.

jag kan lova att om jag ens hade glas ögon så skulle dom funka;) men synen funkar utmärkt;)

Har du någon länk till det ekipagets bild? det låter som en stor skillnad.

är jag för stor för mitt d-ponny sto ?,
jag är 153 cm lång och väger 40 kg
hon är 145 cm i mhk och är korsning mellan arabiskt fullblod, newforest och connemara.
har ingen bild på oss tyvär.

Men herregud, det värsta jag hört på länge. Nu får ni ju ändå sluta, satan vad folk är ytliga..

Jag är 162 cm och har en ponny på 133cm.. väger 48-50kg.. Jag är absolut inte stor på honom..

Jo fast över 100kg är för mycket för de flesta hästar ändå. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång. Det var länge sen, jag drog igång den förra och det var 938 svar i den. Nu...
51 52 53
Svar
1 040
· Visningar
84 228
Senast: Ängslig
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Atalantha
·
F
  • Låst
Ridning Behöver hjälp! Jag har en shetlandsponny som är 98 cm hög om jag minns rätt. (eller så är det 96 cm, men det spelar inte så stor roll)...
49 50 51
Svar
1 000
· Visningar
115 868
Senast: ponnybarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar