Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

ca 170-175 cm skulle jag tro..

Jag tycker att allt detta kna vara så olicka, jag såg mindre och kortare ut på min ponny en vad jag gjorde på min hannoveranre på 178 och endå tävlade jag dom samtidigt.

Bilder:

Jag på en häst på 168:
13426474.jpg

Jag på en häst på 178:
13426485.jpg

Och jag på en häst på 139:
13426492.jpg

Kan tilllägga att jag är 171cm lång och ganska kraftig tävlade c-ponny till och med i våras och har aldrig fått ett klagomål av domarna, utan dom ahr tyckt att det ser bra ut, och då vi placerat oss på tävlingar så tror jag att det vart väl balanserat och sett snyggt ut.

men sen tyckler jag att alla får mer och mer nojja för vikten jag har alltid varit kraftigt byggd och vägt mycket då jag har mycker muskler, men jag har aldrig haft en häsdt som klagar! och jag tycker inte att jag har sett stor ut på någon häst då det är ryttarens sätt att rida som avgör skulle jag vara nybörjare och flänga ruhnt med min överviktskilon skulle det vara en annan sak!

Så snälla hästar har bärt mycket vikt och jag tror dom klarar mer en vad vi tror!!

*tk*

Jag vet att jag är lite stor för denna vackra kille, men tycker ni att det ser väldigt fel ut?

Bild-021.jpg

Bild-111.jpg

Bild-023.jpg

Untitled-1-1.jpg

Ta denna som exempel också: här ser jag jätte stor ut. :crazy:
Bild-013.jpg

Hade den varit av det lite maffigare typen hade det nog sett bättre ut nu är den tyvär väldigt ädel men har du inte märkt att hästen klagar så tror jag inte det är några problem om det inte är så att det är din tävlings häst som du tränar och tävlar regelbundet? då kansken det kan vara lite anorlunda

Hans ägare har honom till gymkhana och jag rider ibland, har hoppat någon gång på honom men rider mest dressyr eller ut. Tack för din åsikt! På vissa bilder ser det ju bra ut men den understa är ju helt konstig.
Han verkar inte störas av mig utan blir mest glad. :)

Tror säkert inte att det är nått större problem. Blir bara lite nyfiken, hur hög är hästen och hur lång är du?:p

Jag är 172 och han är, hum, skulle gissa på runt 146 kanske? Har inte frågat och inte mätt själv. :p
Tycker bara att det är så roligt att rida ponny (brukade ju rida isisar innan)

Jag måste ju då få säga att jag tycker du ser stor ut eller väldigt lång rättare sagt = opropotionerligt. Men han har säkert inga problem att bära dej utan det är väl en skönhets sak utåt sett ;)

*KL*

Hur ser detta ut då?
Rider normalt western men i bland så hopp och dressyr tävlar vi.
Jag är drygt 170 och pålle är rätt smäcker och bara 146.

Vi till höger.
13391417.jpg

13391416.jpg

13454430.jpg

13214014.jpg

Det såg bra ut. Passande och så fina ihop så ;)

Det såg bra ut. Passande och så fina ihop så ;)

Jihoo! :banana: :)
Du ska tro att man känner sej liten på hopptävlingarna. Eftersom jag är över 18 så måste vi ju tävla bland storhäst. Och fy vad dom hästarna är stora.. Haha :rofl:

Vad tror ni om en ganska kraftig byggd ryttare pårunt 170cm på en ganska grov halvblods modell av halvblod/fullblod? som är 159cm??

He he.. jag kan tänka mej att det är lite storleks skillnad mellan er ;) Men det är inte alltid så att störst går först, hihi....

Sonntag - Självklart är det så lättare när man ser en bild men jag kan tänka mej att det ser bra ut. Ser ingen orsak till att det inte skulle vara bra. ;)

oke tack finns ingen som har en bild på en häst på 159 med en ryttare på 170?

oke tack finns ingen som har en bild på en häst på 159 med en ryttare på 170?

Om du kikar lite längre upp så sitter jag på min häst och jag är 170 och hästen nästan 1 dm mindre än den du tänker på :)

okej
ja man blir bara lite orlig när man läser dom här trådarna eftersom alla verkar ha så mycket emot lite kraftigare ryttare, men men jag lär ju märka på hästen om det är problem.

okej
ja man blir bara lite orlig när man läser dom här trådarna eftersom alla verkar ha så mycket emot lite kraftigare ryttare, men men jag lär ju märka på hästen om det är problem.

Det ska ju inte vara något problem för din häst :)
Ta gärna någon bild så är det ju lättare att säga. Är hur som helst säker på att det ser bra ut! Huvudsaken är väl att man är balanserad som ryttare!

det finns tre bilder på mig på tre olicka hästar i ett tidigare inlägg, ingen av dom är den hästen för jag ska eventuellt bara börja rida den så ska rida den första gången i morgon.

men om man kollar på dom tidgare bilderna ser man att jag är ganska kraftig så jag hoppas att det ska se bra ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång. Det var länge sen, jag drog igång den förra och det var 938 svar i den. Nu...
51 52 53
Svar
1 040
· Visningar
84 227
Senast: Ängslig
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Atalantha
·
F
  • Låst
Ridning Behöver hjälp! Jag har en shetlandsponny som är 98 cm hög om jag minns rätt. (eller så är det 96 cm, men det spelar inte så stor roll)...
49 50 51
Svar
1 000
· Visningar
115 867
Senast: ponnybarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits