M
mariiaE
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!
jag hoppas du skojjar med att han är liten... han är ju jättestor!
jag hoppas du skojjar med att han är liten... han är ju jättestor!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är alldelles för lång för "min" lilla ponny, dock rider jag inte allt för ofta och jag rider ibland mycket storhästar också.
Jag är (bli inte chockade nu ) ca: 165cm och ponnyn 131-132cm.
Dock väger jag bara 45 kg, och har en ganska bra balans. Jag kräver inte så mycket i min ridning och rider ut mycket, tävlar inte utan sysslar med vanlig vardagsridninging. Jag rider henne ungefär 2 gånger/vecka.
Ponnyn är en welshponny med en bra och kompakt kropp, som med lätthet struttar runt med mig.
För er som skulle vilja se så kan jag lägga ut en färsk bild.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/11840000-11849999/640x480/11847994.jpg
(Jag är inte ute efter påhopp eller liknande, men jag tycker så mycket om bilden så jag blev frestad att lägga ut den )
Har du nån bild?
Jag tycker att 30 cm skillnad brukar vara på tok för långt, men det skulle vara kul att se nån som inte var det..
okeej...kanske jag kan få nån liten "komentar" om mig och min häst
Han är 163 cm hög och jag är 165 cm, han känns jätteliten verkligen, va tycker ni det ser ut som??
Nja, det är nog för att du rider barbacka du ser längre ut.
På Cponnyn kommer du "upp" lite mer, och får upp benen iom att du har stigläder.
Vad skulle ni här i tråden tycka om att jag köpte en maxad lite grövre B-ponny att rida på i skogen och lättare dressyr övningar i mellan åt. Och variera med körning. Jag är 162cm/45kg och ganska väl balenserad.
174 cm är jag och ponnyn är somsagt 146 cm
visst är det svårt att tro ?
Haha jaa jag är själv 173 cm och var tvungen att sälja min connemara på 157 cm då jag blev förstår, tycker till och med att jag ser för stor ut på min arabkorsning som jag har nu på 166 cm :P
Julia
Om man är strax över 160 cm lång, kan man då rida ett halvblod på strax över 170 cm? Eller ser det EXTREMT "oproportionelig" ut?
Precis! Vad kul det är med påhittade personer....xD
Jag tycker att maxvikten är ungefär såhär:
(Givetvis ka jag ha fel, då jag inte sett, hört, förstått,vetat allt...)
a-ponny av welsh mountaintyp: 40-45kg
a-ponny av shettistyp: 45-50kg
b-ponny av russtyp: 45-55kg
b-ponny av welshtyp: 45-50kg
QUOTE]
Men shit! :P Då tycker du att jag kan rida B-ponny ju Jag väger 48 och är 160 lång! Jag tycker jag är för stor för B-ponny