Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, du ser ju helt lagom ut på honom! Man hade aldrig kunnat tro att han är 150 och du 179 ! Och därtill att han är så ung, han lär ju bli riktigt maffig när han blir närmare 6-7 år kan jag tänka mig Men han ser ju att ha massa och bred rygg som sväljer upp längden, det kan göra massor. Jag är själv 175 och red en gång en tinker på 143, jag kände mig jättestor på henne men när jag fick se bilden så såg det helt normalt ut. Men då var den hästen också en bastant dam. Och jag var van vid långbenta halvblod höga som hus
Förstår inte riktigt... är det en c-ponny?
Hej! funderar på att köpa ett russ. b ponny på 125 cm. Vad är de ungefärliga rekommendationerna för vikt och längd?
Sitter och tittar på internationell hoppning (gamla klipp), och började fundera.
Det är ju många män som rider och alla är inte pyttesmå. Någon som vet på ett ungefär hur stora de är? Funderar då de ofta rider lättbyggda hästar, förvisso väldigt atletiska men ändå lätta, och hoppar banor på 150-160.
Med tanke på att det verkar ganska vanligt att helt vanliga hobbyhästar har en viktgräns på 70-75 kg, det låter väldigt lågt i jämförelse tycker jag... Eller?
De är ju visserligen inte lika vältränade, men de presterar inte på närheten av samma nivå heller.
Knapplån.
Kan en som är ca 177 cm lång ca vikt 63 kg rida säg en connemara på ca 150? En duktig och välbalanserad ryttare som tävlar mycket och rider riktigt bra.
Eller en fjording på runt 145?
Gärna bilder på längre ryttare som rider lite mindre hästar/ponnys då jag tycker det är svårt att se det annars när man bara skriver längd/vikt/mankhöjd. Tusen tack på förhand!
Jag orkar inte...
Den här ponnyn påstås av en tjej väga ca 300 kg och säger att med 25%-regeln alltså kan bära typ 70 kg. Tjejen på bilden tycker inte alls att hon är stor: http://i.imgur.com/Qm2Psyl.jpg
Och hon hade mage att påstå att ponnyn var "naughty" för att han bockade av henne
Men vad är det för fel på folk
Fattar inte.. Jag kommenterade och sa att no way att den lilla ponnyn väger 300 kg. Hon försvarade sig med att hon minsann är welsh-uppfödare och därför kan allt
Hej! Jag är 160cm lång och väger 50kg. Kan jag rida en Welsh ponny på 123cm några dagar i veckan?
Hej! Jag är 160cm lång och väger 50kg. Kan jag rida en Welsh ponny på 123cm några dagar i veckan?