Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte höra vad ni bukare anser om två saker.
Jag är medryttare (elr snarare medkusk ^^) på en shettis, tror han är ungefär 90-95 i mkh och väldigt rund (lite för rund just nu). Själv är jag 160 cm och väger 54 kg. Kan jag rida honom? Mest på skoj då, kanske att skritta en kort runda. Bara som variation till körningen någon gång.
Den andra saken jag funderat på. Hur liten ponny skulle jag kunna rida. Går gränsen vid d-ponny? Eller skunna jag kunna rida en viktbärande eller vanligt c-ponny också? Med tanke på att jag inte är så jättelång och inte väger överdrivet mkt. Nu menar jag seriös ridning i alla gångarter. Inte på skoj som ovan.
Jag har hittat en ponny på 143 cm som jag är väldigt sugen på att köpa. Jag är 167,5 cm lång, väger 49 kg, funkar det med längden. Alla ridlärare och övr. jag pratat med säger att det går jättebra ( jag ser nog ganska liten ut) men jag behöver bara höra några fler åsikter för att försäkra mig. Några kommentarer?
Om det skulle krisa sej något helt otroligt att alla k-stads ungdomar runt 50kg skulle mystiskt försvinna, så kan jag hjälpa dej..
Min vikt är 50-55kg..
Haha, men som sagt, om alla ungdomar försvinner..
Absolut max 155 cm och 40 kg...
*kl
Startade en liten klubbtävling på en b-ponny. Jag är runt 1,58, ponnyn är 1,26, troligen någon cm högre då han inte är slutmätt. Ser det alltför tokigt ut?
http://ponnynn.bilddagboken.se/p/show.html?id=468937326&directlink=1
Mer bilder finns om man bläddrar vidare...