S
SofiaSoderstrom
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?
Okej tänkte det också Tack så mycket!
Okej tänkte det också Tack så mycket!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det låter ganska lagom Åk och provrid hästen och se hur det känns!
Som jag har sagt tidigare, och sager igen, om man inte vager 100kg och forsoker rida en liten shettis, spelar det ingen roll.
Och igen, jag ar 175cm vager x kilo och rider min 142cm arab. Jag har aven ridit storre som jag kanner mig for stor for och mindre som jag ar for liten for.. Sa lange hasten kan bara viktimassigt och det kanns bra spelar det ju ingen roll.. Manga tycks haka fast sig pa "oh jag ar for stor/liten och kan inte rida den" utan att ha provat..
till postare ovan, strunta vad folk sager och kann vad DU tycker.. och lycka till med ny pallen..
kl
Jag rider en liten D-ponny (ca 143 cm) av sportponnytyp. Jag är närmare 165 än 170 och väger ungefär 56 kg. Vi rider ut för det mesta men tränar och dressyr och hoppar lite lätt ibland. Han är vältränad men har tidigare haft ont i ryggen pga felridning. Jag är välbalanserad med mjuk hand och han är alltid pigg och framåt.
Vad tycker ni? Är jag för stor?
kl
vad tror ni en stor c ponny ( 75% islänning 25% new forest) tar för längd och vikt? Hästen ska hopptränas och tävlas. Även han kort i ryggen men lite grövre än en medelponny