Elegant machinery
Trådstartare
Vi ska gå anlagsprov med Frank nästa vecka men spårdomaren har ingen chipläsare utan bad oss ordna fram en. Vart får man tag i en sån, kan man låna eller är det bara till att köpa en?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag googlar hittar jag bara en enda som kostar runt tusen lappen, undrar vilken det är du har? Sidan såg lite halvsuspekt ut så blev fundersam om jag vågade köpa.I reglerna för jaktprov (älg och vildsvin) står det tom att ägaren ansvarar för chipläsare. Det är några lokalklubbar som köpt in läsare för de som inte kan fixa en själv.
Och dyrt tycker jag inte? Jag köpte min för 1000kr och hittills har den läst alla hundar jag testat på (även importerade hundar)
Tycker de är jättevärt pengarna. Har ju flera hundar som ska gå olika prov sen dubbelkollar chipnr mot stamtavlan så valpköparen får rätt.
När jag googlar hittar jag bara en enda som kostar runt tusen lappen, undrar vilken det är du har? Sidan såg lite halvsuspekt ut så blev fundersam om jag vågade köpa.
Såg att man kan hitta på ebay för runt 6-700 men vet inte om man vågar..
Sorry för trådkap..