Lämna ut andra på sociala medier

Och nej jag skulle aldrig skriva om ngn familjemedlem eller vän på Facebook. Har jag problem med ngt eller ngn tar jag det IRL...
Dock har jag avföljt en släkting samt brukar dölja vissa bilder/statusar/info för hen då jag inte är intresserad av hens likes eller åsikter :angel:
Hade såklart helst tagit bort hen som vän men för familjefridens skull blockar jag personen istället ;)

Men dagen efter signalerade en gemensam Facebookvän att hon skrivit ett långt inlägg om mig och om att jag minsann trodde att jag var något, hur jag klädde mig osv osv.

Är inte det en skruvad grej att göra? Visserligen skulle jag aldrig gnälla på en kompis på fb, men om den du skriver nu gjort det, och inte har offentlig status, så ska väl ingen av hennes springa till dig och skvallra? :confused:

Är inte det en skruvad grej att göra? Visserligen skulle jag aldrig gnälla på en kompis på fb, men om den du skriver nu gjort det, och inte har offentlig status, så ska väl ingen av hennes springa till dig och skvallra? :confused:

Jag tycker nog att det är betydligt mer skruvat att lägga ut en status endast för att ondgöra sig över en fd klasskamrat man råkade stöta ihop med på Coop

Jag tycker nog att det är betydligt mer skruvat att lägga ut en status endast för att ondgöra sig över en fd klasskamrat man råkade stöta ihop med på Coop
Om jag ska jämföra så tycker jag nog inte det. Jag tycker det är jävligt dumt att gnälla på nån som du beskriver att hon gjorde, men jag är inte förvånad över att folk ändå gör det.

Att skvallra, däremot gillar jag inte. Om någon kom till mig och sa "X skrev skit om dig på fb idag" så skulle jag nog främst undra vad budbärens motiv var.

Om jag ska jämföra så tycker jag nog inte det. Jag tycker det är jävligt dumt att gnälla på nån som du beskriver att hon gjorde, men jag är inte förvånad över att folk ändå gör det.

Att skvallra, däremot gillar jag inte. Om någon kom till mig och sa "X skrev skit om dig på fb idag" så skulle jag nog främst undra vad budbärens motiv var.

Ok vi är alla olika! Jag uppskattade att få veta då jag kunde ställa frågan till personen rakt ut och reka av. Det är ju trist om ngn uppfattar mig som otrevlig eller dryg tex om det inte var min mening!

Vid såna tillfällen brukar jag fråga om budbäraren sa det för att göra mig glad eller ledsen.
Jamen precis. I väldigt många fall skulle jag inte vilja veta om nån tycker skit om mig. Om det däremot handlar om att jag ska ha gjort något fel, då kommer saken i ett lite annat ljus. Om det är ett fel som betyder något kanske jag vill rätta till det med vederbörande.

Jamen precis. I väldigt många fall skulle jag inte vilja veta om nån tycker skit om mig. Om det däremot handlar om att jag ska ha gjort något fel, då kommer saken i ett lite annat ljus. Om det är ett fel som betyder något kanske jag vill rätta till det med vederbörande.

Det var precis det jag ville kolla av :)
Hon trodde att jag tyckte saker tex om henne grundat på att hon tex jobbade i en matvarubutik samt bodde kvar på orten vi växte upp. Ngt jag inte gjorde! Det var ju ganska skönt att få det ur världen tyckte jag. Jag är ingen karriär-person och är ganska intresserad av vart folk jobbar. Jag har inte själv ngt superliv eller är "underbar och älskad av alla" eller liknande. Säkert var det skönt för henne att snacka lite också även om hon nog i stunden jag kontaktade henne tyckte att situationen var lite obekväm.

Jag diskuterar gärna på FB men hade nog inte velat skriva på Facebook om en gammal vän, fd chef eller ett gammalt ragg eller liknande. Alla känner alla och det blir ju mest obekvämt

Senast ändrad av en moderator:
Jag diskuterar gärna på FB men hade nog inte velat skriva på Facebook om en gammal vän, fd chef eller ett gammalt ragg eller liknande. Alla känner alla och det blir ju mest obekvämt

Nej, det skulle jag verkligen heller inte göra. Jag tycker sånt är riktigt kass beteende. Sin privata byk tycker jag man ska tvätta utanför internet, jag får bara sunkiga Grannfejdenvibbar när folk tar upp sånt på nätet.

Det beror nog lite på vilken relation budbäraren har till mig! Hade det varit min bästa kompis eller en nära vän förväntar jag nog mig att de säger till mig eller säger emot själva. (För så hade jag reagerat själv.)

Är det däremot någon hyfsat ytlig bekant hade jag nog undrat varför de kom med det till mig.
(Det man inte vet, skadar inte o.s.v.)

Det beror nog lite på vilken relation budbäraren har till mig! Hade det varit min bästa kompis eller en nära vän förväntar jag nog mig att de säger till mig eller säger emot själva. (För så hade jag reagerat själv.)

Är det däremot någon hyfsat ytlig bekant hade jag nog undrat varför de kom med det till mig.
(Det man inte vet, skadar inte o.s.v.)

Men precis! Om det är en person som står mig nära, och som vet att jag inte är vän med den aktuella personen och därmed varken ser statusen eller kan dementera det, hade jag tyckt det var helt normalt att personen sa till. En lika ytlig bekant som den som skrev själva statusen känns väl mer som skvaller.

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 728
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka