Läkemedelsverket stoppar nagellack

Girasol

Trådstartare
Nu stoppas gellacken från Depend samt ev andra märken också skulle jag tro. Kanske bra eftersom det är så många som blivit drabbade av diverse åkommor. Men för mig har det inneburit att jag i alla fall kan ha hela naglar, vilket inte fungerar med vanligt nagellack. Så vad ska jag nu ta mig till?


Så nu har jag gnällt lite ;)
 
Länken leder ingenstans och var intresserad av att läsa om stoppet även om jag som sagt inte använder gellack alls själv.
 
Det är ju bara depends lack som är stoppat, så skippa bara deras gellack så borde du vara säker (vad man vet idag).
 
Jag använder inte just detta men annat nagellack. Och jag har ju märkt att naglarna blir av sämre kvalitet, de skivar sig, blir tunnare etc. Så jag har funderat på om det inte är så bra att använda nagellack...?
 
Kicks och Ullared sålde även ett märke från USA tidigare men slutat med detta. Tyckte dom lacken var bättre än Depends. Har även beställt hem en laddning gellack från Kina tillsammans med en väninna men de luktade verkligen starkt och har varit mer svårarbetade, så dom använder jag inte.
 
Jag hade kanonnaglarna innan jag började gå till en som använde gellack. Så länge jag använde det och inte liksom gjorde naglarna "nakna" så var naglarna fina, men sen skulle jag köra detoxkur i augusti förra året och tog bort den sista omgången med gellack. Det är först nu mina naglar har blivit starka och långa igen ungefär ett år senare!
 
Hade det varit meningen att vi skulle ha färgade naglar och massa bilder mm. på kroppen så hade vi fötts med detta. Ännu märkligare är det modet att ha skrot lite här och där på kroppen. Ja ni får faktiskt ursäkta mig men nån som är piersad lite här och där eller uppspacklad-målad mm. kan jag faktiskt inte ta på allvar och skräckexemplet nummer ett är när personen dessutom har en "pubertetstofs" på hakan som en annan jäkla getabock. :yuck:

Tacka vet jag äkta, naturliga människor utan spackel mm. för ALLA människor är naturligt vackra.
 
Jag gillar gel lack just för att jag kan ha långa naglar men jag är en av dem som råkat ut för en reaktion på Depends lack, mina fingrar såg riktigt hemska ut och gjorde ont ett par veckor efter, fingrarna svällde upp och jag fick så som varade runt och under naglarna.
 
Hade det varit meningen att vi skulle ha färgade naglar och massa bilder mm. på kroppen så hade vi fötts med detta. Ännu märkligare är det modet att ha skrot lite här och där på kroppen. Ja ni får faktiskt ursäkta mig men nån som är piersad lite här och där eller uppspacklad-målad mm. kan jag faktiskt inte ta på allvar och skräckexemplet nummer ett är när personen dessutom har en "pubertetstofs" på hakan som en annan jäkla getabock. :yuck:

Tacka vet jag äkta, naturliga människor utan spackel mm. för ALLA människor är naturligt vackra.

Ja alla gillar vi olika.
Och tacka vet jag alla människor som respekterar och välkomnar det.
 
Nu stoppas gellacken från Depend samt ev andra märken också skulle jag tro. Kanske bra eftersom det är så många som blivit drabbade av diverse åkommor. Men för mig har det inneburit att jag i alla fall kan ha hela naglar, vilket inte fungerar med vanligt nagellack. Så vad ska jag nu ta mig till?


Så nu har jag gnällt lite ;)

Hur menar du med att du inte kan ha hela naglar? Är det som för mig art de skivar sig?
 
@VLMF kan man ta det tillbaka till affaren om man kopte det for lange sen tror du? Har nog inget kvitto kvar, men alla prylar.

Jag fick ocksa en reaktion av det, det gick bra i borjan, i ca 6 manader, men helt plotsligt fick jag utslag som kliade som tusan runt naglarna.
Tycker det ar bra att dom forbjudigt det. Aven om vanligt nagellack sitter kvar i hogst en halvtimme kvar pa mig :meh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp