Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte alls. Faktiskt.
Viktigaste är att det är välanpassat, rent och väl underhållet.
(PS, se RGB och Casall, svart träns - brun sadel....)
Varför skulle man komma undan mer för att man är proffs? De om några har väl ögonen på sig och sen är de väl förebilder med?Man kommer undan med mer när man är proffs, tycker jag
Det är såklart viktigast att utrustningen passar och är välskött, men förutsatt att den gör det så undrar jag om det ser helknasigt ut med blandat läder.
Håller med @Lingon, Jag tycker att sadeln med stigläder och sadelgjord skall vara i samma färg (olika nyanser spelar ingen roll) Samma med träns. Där hade jag inte velat blanda bruna sidostycken med svart pannband. Där skall huvudlaget vara i samma färg och gärna i en likvärdig nyans. Tyglar i samma färg men där tycker jag inte att nyansen är riktigt lika viktig. Förbygel i samma färg som sadel eller träns.
Jag är väldigt försiktig och noggrann med nyanser av brunt, men skulle någon plocka ihop och rida med utrustning enligt ovan skulle det inte bekomma mig alls.
Däremot skulle ett londonfärgat pannband på ett oxblodsfärgat träns svida rejält i mina ögon
Det där tycker jag att det ser snyggt ut med olika nyanser med lagom skillnad i toner och ljushet.Har helt slutat bry mig om sånt. I flera år har jag tävlat med svarta stigläder, svart sadelgjord och svarta tyglar till i övrigt brun utrustning. Tvivlar på att nån ens sett och reflekterat över det .
Hur gräsligt tycker ni att det är?
Om sadeln är svart och allt annat (sadelgjord, träns, skydd) är brunt
Stövlar och hjälm är svart.
Tävlar hoppning på lokal nivå, kanske ska tilläggas. Hade jag ridit dressyr hade jag inte ens övervägt det