Låååååååååååång väntan...

B

babyfoal

Är det bara jag som känner så?
Alla säger att det är så mysigt att vara gravid, och visst är det det!
Det är helt underbart att känna vårt lilla barn där inne och se magen växa.
Men ibland blir jag så himla otålig!
Det tar sån tid!!

Är i vecka 24 (23+5) och jag bara längtar så tills vi får träffa den lille..:love:
Drömmer ofta att det är dax för förlossning.

Jag hoppas att våren gör att det känns som att tiden går 'fortare'....

Någon mer som känner sig otålig?? :bump:

Sv: Låååååååååååång väntan...

Eh ja jag är otålig till tusen just nu.

Allt är klart för bebisens ankomst och jag har fortfarande 2½ vecka kvar, känns som om dagarna smyger fram...

Fram till v.33 tyckte jag tiden gick rasande fort, men de sista veckorna är SEEEEEGA ...

Eh ja jag är otålig till tusen just nu.

Allt är klart för bebisens ankomst och jag har fortfarande 2½ vecka kvar, känns som om dagarna smyger fram...

Fram till v.33 tyckte jag tiden gick rasande fort, men de sista veckorna är SEEEEEGA ...

Oooo vilken lyx, 2½ vecka!!!! :p

Jag är också såååå less nu! Har 1½ vecka kvar till BF! Mina sambo tror att det kommer i morgon... men jag har tyvärr inga känner alls så jag tror inte att så blir fallet! :(

Allt är mest tugnt och jobbigt nu (har dock väldigt liten mage ändå), sover som en kratta på nätterna. Vill bara att lille skall titta fram snart! :love:

o jag har två veckor kvar:) enligt UL men han kan ju komma redan imon... tycker tiden aldrig stått så stilla som den gör nu....

Jag har 5 veckor kvar och skulle gärna slippa magen. Det gör det inte lättare att dottern på 14 månader vill bli buren mycket (tur att hon "bara" väger 8 kg)

Jag kommer ihåg när man satt o läste "vecka för vecka" flera veckor fram i tiden o tänkte "Å tänk när vi är där!!".. Ja just det, dom veckorna var för länge sen så det gick fort :D

Nu är det vecka 37 o det känns faktiskt segt, trodde jag aldrig med tanke på den fart det gått med..

Håller med, är förvisso bara i vecka 20, men jag tycker inte att nånting känns mysigt med det här!
Skulle gärna slippa vara gravid och bara helt plötsligt sitta med en bebbe i famnen :D

Ni som går i väntans tider, har ni gjort egna grejer till barnet?

Stickat tröja? Snickrat ihop något? Sytt något?
Behöver inspiration. Sitter och virkar ihop en filt. Men det är så enkelt och tradigt, behöver inspiration!

Visa gärna vad ni har gjort! :bump:

Jag är tyvärr helkass på handarbete ( tänkte faktiskt börja lära mig sticka nu när jag blir mamma ).

Däremot har bebisen underbara mormor/farmor som gärna fixar och donar:

Min mamma stickar massor och syr även kläder för fulla muggar. Hon har även hunnit med att sy påslakan till spjälsängen och två mössor.

Sambons mamma har sytt ett lapptäcke till spjälsängen och spjälsängsskydd :)

Jag är så tacksam för att dom vill göra sådana saker, känns otroligt personligt och kul att få :D

Jag är tyvärr helkass på handarbete ( tänkte faktiskt börja lära mig sticka nu när jag blir mamma ).

Däremot har bebisen underbara mormor/farmor som gärna fixar och donar:

Min mamma stickar massor och syr även kläder för fulla muggar. Hon har även hunnit med att sy påslakan till spjälsängen och två mössor.

Sambons mamma har sytt ett lapptäcke till spjälsängen och spjälsängsskydd :)

Jag är så tacksam för att dom vill göra sådana saker, känns otroligt personligt och kul att få :D

ÅÅÅ vilken underbar gåva med ett handgjort lapptäcke från din svärmor!!!
Hon är guld värd, den ;)

Visa gärna!!

Lite av det som vi redan fått :)

Lapptäcket:
Photo_84725_1084069.jpg

Spjälskyddet:
Photo_84725_1104045.jpg

Påslakan:
Photo_84725_1104046.jpg

Mössorna:
Photo_84725_1082740.jpg

Grodans mormor håller på att fixa med ett matchande lapptäcke till vagnen också :D

Oj vilka fina saker! Och dom blir ju bara finare när man vet att någon knåpat ihop dom själv, med säkert oändlig massa kärlek inbakat i stygnen :)

Lite av det som vi redan fått :)

Lapptäcket:
Photo_84725_1084069.jpg

Spjälskyddet:
Photo_84725_1104045.jpg

Grodans mormor håller på att fixa med ett matchande lapptäcke till vagnen också :D

Sååå fina saker!!

Jag vill också försöka mig på att göra ett lapptäcke :laugh:

Och så helt fantastiskt underbart att se hur fint Ni har gjort iordning till Er lilla Groda :laugh: :bump:

Man tycker verkligen att tiden nästan står stilla när man går och väntar på bebisen, men sen när man sitter där med den lille i famnen så undrar man hur 9 månader kan gå så fort? Hur enkelt det är att skapa ett nytt liv och på så kort tid :)

Många tankar när man sitter med en ny liten människa i famnen, lycka till ni som har väntan och förlossning framför er!

lapptäcket och mössorna kan jag lägga en beställning på till framtida tilltänkta bebis va? ;)

Självklart ;)

Mössorna blev till för att jag letat ihjäl mig efter fina/snygga mössor till nyfödda, hittar bara sådana som i mina ögon inte är snygga alls.
När jag hittar snygga mössor är dom alldeles för stora ..

Så då gick mamma och jag till tyger och stuvar, rotade lite i stuvtygerna och på den vägen är det.

Mamma är händig med maskinen, hennes dotter ( läs jag ) kan knappt trä maskinen rätt :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 021
Senast: MML
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat