Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yes! Jag är med i facebookgruppen och har följt deras preppande med glädje. De har strejkat och demonstrerat i flera städer runt om i Spanien.Hörde precis på radion att ett stort antal kvinnor i Spanien strejkat idag. Någon som läst något om det? Jag har inte sett något i svenska nyhetstidningar.
Jag såg det i flera, mins inte vilka.Hörde precis på radion att ett stort antal kvinnor i Spanien strejkat idag. Någon som läst något om det? Jag har inte sett något i svenska nyhetstidningar.
Lyssnar på P4. Det går att ringa in för att berätta om kvinnor som man vill hylla lite extra. Nu ringde en kvinna in för att hylla hemmafruar och sa helt seriöst att samhället skulle vinna mycket på att fler var hemmafruar
Patriarkatets dörrvakter.Ibland blir man ganska matt. Ffa att det är så många kvinnor som medverkar till sin egen ojämlikhet och ärligt inte ser hur manipulerade de är.
Så, jag la upp bilder på instagram från statistiken som Metro visade i tidningen idag, bland annat där det står hur många kvinnor som blir utsatta för sexualbrott i jämförelse med män samt lite siffror på hur det ser ut med könsfördelningen bland långtidssjukskrivna och bland chefsposter osv.
En ytligt bekant kände sig tvungen att kommentera med att det minsann är synd om männen, för kvinnor oftare får vårdnaden om barn och det satsas mer pengar på bröstcancer än prostatacancer
Eller kvinnor som förväntar sig Arbil grattade och blir skadeglad av att pojkvännen get dom både blommor å pengar...Tänker på allmänbildningstråden och blir faktiskt förfärad över att det finns folk som har så dålig koll att de tror att kvinnor vill bli gratulerade eller ännu värre få blommor på internationella kvinnodagen!