kval till 4-årings championat....

carambawinnie

Trådstartare
Läst på deras sida och nu står det att det krävs 3 st 1.00m klasser felfritt, har dom alltså tagit bort att du bara hade 7 stycken försök att fixa detta på? Så nu är det bara att försöka få dom där tre klasserna utan att behöva "välja ut" vilka tävlingar vi skall andvända i kvalen och vilka vi skall ha som "träning"?

Nån som vet??? Får ingen klarhet i detta...

Sv: kval till 4-årings championat....

För 4-års har det väl aldrig varit ett maxantal starter? Eller är jag helt snurrig nu?

För 4-års har det väl aldrig varit ett maxantal starter? Eller är jag helt snurrig nu?

Jo förra året hade du bara 7 starter på dej, du skulle lämna in ett papper innan start i den klass du ville skulle räknas. Och för att kvala då skulle du ha 3 felfria av dessa 7 starter.

De växlar fram och tillbaka hela tiden mellan att ha ett vist antal starter på sig och inte, tycker de borde lära sig vad resultaten av de olika sakerna blir - fria starter för många kvalade - 7 (el 6 el 8 som det också varit) ger för få kvalade. Kanske så att de skulle bestämma sig om de vill ha få kvalade = få starter eller om det är så att de vill ha snäppet fler än de får med dessa då öka antalet kval istället för att hålla på och hatta mellan ett fast antal och inget fast antal alls............... Eller så är det som jag alltid misstänkt de inför alltid fast antal kval när jag har någon som skall kvala ;) och plockar bort det när jag inte har det.........

Så måste det vara :D Du har ingen -08 va? ;)

Inte just nu i alla fall så nu kommer de säkert inte införa fast kval igen förrän det är dags för 09 orna. Och på samma gång så kommer de att släppa kvalen fria igen för 5 o 6 åringar för då är mina äldre förbi den åldern :D

Det slår aldrig fel de ändrar alltid till lättare kval när jag inte har någon i just den årgången. Det där med fria kval eller inte gör verkligen en mental skillnad all press försvinner och man slipper framförallt velandet om man skall lämna pappret eller inte. Priset tog nog en 4-åring jag hade för många år sedan, fullkomligt heltossig att hoppa hemma så inget som kändes som något material att satsa på bedömningsbiten med så tänkte skippa 4 års dock överraskade hon stort när hon väl kom ut och tävla och uppförde sig riktigt prydligt så efter att hon gjort 5 raka nollor i 1 m löste vi papper till henne i alla fall, och lämnade naturligtvis in det på varje start 2 första nolla sen gick det häx i det, 1 tidsfel, ett skitpet osv tills pappret var slut efter det nollade hon alla starter resten av säsongen :cool:

Ja självklart vore det toppen om man hade fritt antal chanser på sej, då är det inte lika viktigt att bestämma "vilken" tävling man startar utan kan åka på det man kan tills man fått sina nollor (tror det kommer göra att min 4-åring inte behöver tävla fullt så mycket, du behöver ju inte ta några tävlingar för att "se hur det går" lixom). Detta gör säkert att fler chansar och tar deltagarbeviset. Själv betalar jag det nog snarast om det inte är ett antal tävlingar man får räkna :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 985
Senast: inverterad
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 085
Senast: liiinnea
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 605
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025