Kuggfråga?!

Missel

Trådstartare
Detta var i dagens metro! Jag tror inte riktigt på det där, men vad är era tankar?
dagensmetro.jpg

Sv: Kuggfråga?!

Min hund viftar ju åt alla håll så om det där stämmer måste hon vara psykotisk...
Men som hundägare kan man ju se på svansen om hon är glad eller bara fjäskviftar.

Det där har jag hört förut..

om hunden viftar på svansen uppåt och nedåt då? eller om den snurrar runt svansen som en propeller?

Jag bryr mig faktiskt inte allt för mycket om hur svansen är på hunden.. jag läser av den på andra saker.

Min hund viftar ju åt alla håll så om det där stämmer måste hon vara psykotisk...
Men som hundägare kan man ju se på svansen om hon är glad eller bara fjäskviftar.

Eller så ändrar hon humör väldigt fort. Glad, ledsen, glad, ledsen osv :D :angel:

Jag ser att det finns flera samtal som någon glömde ta med min hund när han var liten. Bland annat det där om vilket håll han ska vifta åt.

Finns ju en del hundar som faktiskt bara viftar åt höger. Alltså från parallellt med kroppen o sen till höger fullt ut.

Intressant är att jag sett två hundar där jag vet att dom går med svansen så o det är bara när dom ställer riktigt stora krav i skyddslydnaden suttit o tänkt massa på det där.

Tror det är när dom känner stort socialt tryck från sin förare att svansen börjar gå så. Alltså mer än vanligt.

En är Johans hund som ska med till Tripphult så vi får se om ni andra också får se det.

Sam snurrar på sin svans, inte viftar. Vad innebär då det?;)

/Migo
tror inte ett skit på det.

Njae, ingen isolerad kroppsdel säger väl nånting egentligen, utan det är helhetsintrycket som är viktigt.

/Migo

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
402
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 736
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 005
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?