Kryptorchid och inofficiell utställning???

Klippan

Trådstartare
Får jag ställa ut min 9 månaders flathane med en kula på en inofficiell SSRK-utställning???(Spaniel & Retriever) Någon som vet?

Sv: Kryptorchid och inofficiell utställning???

Ingen kan hindra dig från att ställa. På inofficiell utställning brukar domarna vara bra, dom ger dig nog en bedömning men med anmärkning.

Mitt tips - ring SSRKs utställningsansvarige innan du anmäler. Antingen SSRK HS eller någon lokalklubb.

klart du kan ställa ut, men på officiell utställning blir hunden diskad iom att krypt är diskvalificerande fel. rätt till en bedömning har du dock alltid, och på en inoffare är det inte säkert att de är så petiga (även om rasstandarden ska följas även där), och oavsett är det fantastisk miljöträning :) ställ och ha kul, men förvänta dig inga vinster om inte kulan ramlar ner framöver.

Nu har du ju redan fått svar så jag kan ta en off topicfråga om det är ok. Var har SSRK inofficiell utställning? Trodde de enbart hade officiella (förutom för valpar).

Nu har du ju redan fått svar så jag kan ta en off topicfråga om det är ok. Var har SSRK inofficiell utställning? Trodde de enbart hade officiella (förutom för valpar).

Det undrar faktiskt jag med! :)
Mig veterligen är det underklubbarna som brukar stå för inoff-aktiviteterna?

Tack för alla svar! Jag kanske skulle ha skrivit att det är SSRK-Kalix som anordnar den inoffen. =)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 558
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
921
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 008
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 183
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024