Om ameo uttryckte det du tänkte - då måste ditt nick ha varit kapat hittills i tråden.Åh tack, du satte ord på mina tankar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om ameo uttryckte det du tänkte - då måste ditt nick ha varit kapat hittills i tråden.Åh tack, du satte ord på mina tankar.
Jag tycker ordet neger är fint egentligen, synd bara att det blivit nedsmutsat och numera är ett nedvärderande ord.OK.
Du har en mörkhyad person i din närhet som absolut vill kallas mörkhyad. Du föredrar ordet neger. Personen gillar (av rätt uppenbara skäl) inte ditt ord. Men du skiter i det för du gillar inte "mörkhyad" och fortsätter med neger. för du gillar det bättre.
OK.
Du har en mörkhyad person i din närhet som absolut vill kallas mörkhyad. Du föredrar ordet neger. Personen gillar (av rätt uppenbara skäl) inte ditt ord. Men du skiter i det för du gillar inte "mörkhyad" och fortsätter med neger. för du gillar det bättre.
Något problem med det?Om ameo uttryckte det du tänkte - då måste ditt nick ha varit kapat hittills i tråden.
BLIVIT nedsmutsat?Jag tycker ordet neger är fint egentligen, synd bara att det blivit nedsmutsat och numera är ett nedvärderande ord.
Negerboll~Jag använder NEGERBOLL !
Och säger inte neger, svart alt mörkhyad till en person, men ja jag använder neger, svart alt mörkhyad om personer om jag ska beskriva dom för andra.
Lika lite använder jag han eller hon till en person jag pratar med. Då är det namn/du som gäller... Men ja är de inte i närheten använder jag han eller hon.
Jag tycker ordet neger är fint egentligen, synd bara att det blivit nedsmutsat och numera är ett nedvärderande ord.
Ja, neger är en färg från början: "På spanska och flera andra romanska språk heter svart "negro". Ordet neger betecknande mörkhyad person kan härledas från just ordet negro."BLIVIT nedsmutsat?
Varifrån det härleds hänger inte ihop med vad det betecknade. Ser du inte skillnaden?Ja, neger är en färg från början: "På spanska och flera andra romanska språk heter svart "negro". Ordet neger betecknande mörkhyad person kan härledas från just ordet negro."
Färger är inte fula, de är vackra, men de blir inte vackra när folk använder dom nedvärderande.
Ja, neger är en färg från början: "På spanska och flera andra romanska språk heter svart "negro". Ordet neger betecknande mörkhyad person kan härledas från just ordet negro."
Färger är inte fula, de är vackra, men de blir inte vackra när folk använder dom nedvärderande.
Min iPad vill också säga Jah så jag tror det har nåt med iOS att göra.
Jag kan förstå det. I de norra delarna av Sverige talas sedan långt tillbaka såväl samiska som byfinska (även känt som Gällivarefinska i mina trakter, en dialekt inom meänkieli som är ett av Sveriges minoritetsspråk) vid sidan av svenska. Det är klart att det har en effekt på dialekten såväl som skriftspråket. Dock använder inte vi i norra Sverige vår dialekt särskilt mycket i skrift - inte i jämförelse med exempelvis olika finlandssvenska dialekter. Men jag önskar att vi gjorde, för det är helt underbart att läsa.
Jag börjar få lust att begå livet av mig.
Äsch då, lustmörda en text istället!
Jag kan använda massa ord jag tycker är fina!
Vilken överraskning!Jag använder NEGERBOLL !
Jag använder NEGERBOLL !
Och säger inte neger, svart alt mörkhyad till en person, men ja jag använder neger, svart alt mörkhyad om personer om jag ska beskriva dom för andra.
Lika lite använder jag han eller hon till en person jag pratar med. Då är det namn/du som gäller... Men ja är de inte i närheten använder jag han eller hon.