Kriterieauktionen

Sv: Kriterieauktionen

Nä, utdelas det dispens för såna saker så är det upprörande.

Jag har nu pluggat på om Salmonella, och inser vilket enormt merarbete det medför om man får in det, även om hästarna inte blir sjuka.
Det räcker väl med att det flyttades hästar från stuteriet, fast de anade att de hade salmonella.
Inte ska väl ägare till övriga auktionshästar ens behöva fundera på om auktionsområdet är fritt eller inte?

Håller med. Hela historien verkar konstig. Vart såg du om dispensbegäran?

Vi själva har ställt som krav att om några från oss blir osålda så skall tränare ta hästen omgående bort från aktionsområdet.
Vi tar inte hem något igen.

Vi åker dit med enkel biljett.

Kan fatta att det är stora pengar i förlust det handlar om, för dom stora "elefanterna", om dom stryks från auktionen.

AM

Kan fatta att det är stora pengar i förlust det handlar om, för dom stora "elefanterna", om dom stryks från auktionen.

AM

Ja, men det finsen lagstiftning om hur salmonella ska behandlas, och varför göra undantag?

Läs på nyheter på Buke, eller på tidningen ridsport.

Nr 5 Boa Boko lär ju inte ha minskat i värde idag. Som medlem i en mycket framgångsrik syskonskara så slog brodern Zola Boko till med nytt världsrekord på Vicennes idag: 1.11.6a/2100 m. Han såg ut att vara åkandes på det också....:angel:

Jag känner igen martha och Gabbi till utseendet, så får jag syn på någon av er så ger jag mig tillkänna. ;)

Jag besöker alltså auktionen på fredag.

Undrar om Menhammar är nöjda så här långt...

Varenne ungarna för halva fölavgiften säljs just nu på auktionen.

Enda som funkar verkar vara Viking Kronos. :confused:

AM

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 722
Senast: tuaphua
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat