Kriterieauktionen

Sv: Kriterieauktionen

Mmm, "min" Bruce Boko är ju med ...vill ha .....:bump:
..eller en e chocolatier..:love:
har inte kollat katalogen än.

KL
Vi ska dit med 19 st. Säljer 4 på torsdag och 15 på fredag. Fredagen lär bli svettig med så många hästar... :D

KL.

Hur blir det nu när Menhammar har salmonella, får de komma med sina hästar? :confused:

Jaha, jag trodde inte man kunde friskförklara en besättning så fort. Jag trodde det krävdes flera prov med veckor emellan.

Popfinger med resesällskap besöker huvudstaden fredag tom söndag och planerar att besöka fredagsauktionen. Är dock ej i hästköpartankar, utan åker till Infra City mest för den sociala samvarons skull, och för att jag är så jädrans nyfiken!

Om någon passerar igenom Stockholms City på vägen till auktionen så får denne jättegärna skicka ett pm. :angel:

Vi hamnar på samma hotell :banana::banana::banana:, fast vi anländer redan på tisdag o stannar till söndag...fy faaaeeen va skönt med semester....:bump::bump:
ev blir det en tur till boko på tisdagen ..men allt där är väl för dyrt..

-kl-

nu är det nog bestämt att jag också kommer upp till kriteriehelgen! :bump:
får se om jag åker upp på torsdagen eller vad det blir, men jag ska bo hos en kompis & ska bland annat gå med _Runaway_ härifrån :)

Det ska säljas en syster till min märr Kära Felicia, hon heter Madonna Scott och går på lördagen... spännande att se vad priserna blir och hur många som går åter!

kl

Hmmm, undrar vilken jag kommer att komma hem med ....vi har planerat att köpa 3 st, men det är ju skitsvårt att bestämma sig ...så mycket fina hästar på en gång...( iallafall på¨pappret)

*kl*
Vi får se om det blir någon auktion eller inte för oss. Antagligen kommer det en seriös spekulant på både Dimitri och alla fölen i nästa vecka. Förhoppningsvis blir det affär så att vi slipper åka upp. Auktioner är ju alltid en chansning på både gott och ont.

Hmm, synd...skulle varit roligt att träffa dig..men jag är nog mest sugen på din etta extra :love: även fast hennes bror också är ruskigt läcker.....

kl

Och här kommer direkt från etern en tiotusenkronors fråga:

Vem är blötast? Jag eller dom nytvättade ettårshingstarna?? :o

;)

AM

kl

Och här kommer direkt från etern en tiotusenkronors fråga:

Vem är blötast? Jag eller dom nytvättade ettårshingstarna?? :o

;)

AM

:) I guess it's you Naffa ;)

Jag själv fick för mitt stressade sinne idag.. Skulle lasta bilen med hö från skullen o gasa upp å fodra märrar & barn..Självklart halkar jag på slanorna som höet ligger på o far igenom å fastnar, fick en liten vridning på vä knäet. Just nu blått o rött o rätt svullet :) Hoppas det går ner till den 2/10, för just nu springer jag inte en meter:angel:

*KL*
Nu vill Broline ha dispens från salmonella-isoleringen föra tt ta unghästar till auktionen.

Skulle ni utan vidare ställe in ERA hästar i samma boxar som Broline och Menhammarhästar stått i dagen innan?

Jag är inte så jätterädd för salmonellan, men för de åtgärder som man måste vidta om man får in eländet på djur och i stallarna.
Hit kommer det i alla fall inga nya hästar på ett tag, det kan jag lova.

Jag tror att det kommer att dyka upp en hel del nya salmonellafall framöver...

Jag är definitivt inte intresserad av att få hem Salmonellasmitta till stallet!
Vaddå dispens? De kan väl inte bryta smittlagstiftning? (Hoppas jag!)

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 722
Senast: tuaphua
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat