-Raketbeskjutningen mot Israel påminner om den som tyskarna förde mot England under andra världskriget. Jag tycker det är fegt och meningslöst att skicka raketer som trillar ned från himmelen när bränslet tagit slut - vart som helst. Ingen hederlig soldat skulle väl själv tänka att -nej, nu är krafterna slut men jag kan inte lämna mina granater odetonerade så jag slänger iväg dom där jag är. Och så skadas några civlia, och dör efter en stund, en åsna mister benet och en fårskock på bete får splitterskador... Men då en raket åstadkommer samma skador är det inte samma sak, eller? Palestinerna har stöd av hela arabvärlden verkar det som, än fast alla inte är araber och/eller muslimer. Och Israel har stöd av USA. På så vis blir det en strid mellan dom - fast den äger rum i Israel.
Jag var i Israel som volentär i på åttiotalet - innan infatadan. Då var det fredfullt och man kunde resa runt hur som helst. Minns den judiska killen Simon som sa att det värsta är att obildade palestinier och ortodoxa judar är värst på att föröka sig - många familjer har tio ungar, och det är dom som är farligast. Bildade israeler nöjer sig med 2-3 barn.
Jag var i Israel som volentär i på åttiotalet - innan infatadan. Då var det fredfullt och man kunde resa runt hur som helst. Minns den judiska killen Simon som sa att det värsta är att obildade palestinier och ortodoxa judar är värst på att föröka sig - många familjer har tio ungar, och det är dom som är farligast. Bildade israeler nöjer sig med 2-3 barn.