Kraftigt spolmaskangrepp på föl

Sv: Kraftigt spolmaskangrepp på föl

sista duvningen på de 94 , blev aldig fotade(OBS...nu kommer spysmileyn)för dom käkade troligen min gammel tik upp :o :eek:[/QUOTE] :crazy: :crazy: snart kommer pannkakorna upp :crazy:

I vilket fall som helst gav jag fölis resten av Fyrantelen imorse (för 400 kg). Så nu får vi hålla tummarna.

Bara att sätta igång och räkna sedan.
Ta lite fina kort och lägg ut till oss..
Bra bantningsmetod..

AM (som inte åt frukost i morse)

Hur snabbt går det innan de kommer ut? Hagen är stor och fåglarna här ute hungriga nu när det börjar bli kallt... Får väl gå på mask-jakt imorgon...om hon inte bajsar ut några i boxen inatt! *hoppas, hoppas* För då lovar jag att ta foto! Även om jag inte klarar av att räkna...men jag kan kanske spara bollarna tills min man kommer hem...han är helt okänslig för sånt.

Francess skrev:
Hur snabbt går det innan de kommer ut? Hagen är stor och fåglarna här ute hungriga nu när det börjar bli kallt... Får väl gå på mask-jakt imorgon...om hon inte bajsar ut några i boxen inatt! *hoppas, hoppas* För då lovar jag att ta foto! Även om jag inte klarar av att räkna...men jag kan kanske spara bollarna tills min man kommer hem...han är helt okänslig för sånt.

Har hon lika mycket som min så lär du inte missa dom :angel:

Märta!!!!!!!!! Du är jätteäcklig!!!! :eek: :eek: :eek: :eek: :rofl:
VAr det den där "tjocka" hunden som fick proteintillägg?? :d :devil:

AM

Förra stället jag hade mina kusar hade hans hästar mask,vi märkte det för dom snorade och hostade upp klumpar(med ägg )som de svalde.......... :p

Så en morgon kom jag till stallet,då sprang en fasan med en ca.20-30cm mask i munnen förbi mig......... :p

Det visade sig att han kalasade på dem till frukost....... :D

Hehe...visst är det inte så konstigt att hon är fet :angel: sen när hon dessutom är passgångare och vaggar fram gör ju inte saken bättre :D:D men billig i drift..DET är hon :rofl: :rofl:

Skit.. nu kom både Märta OCH stally med äckligheter.. :eek:
Hoppas att inte Francess har samma humor. :angel:

AM

Har hört att just passgång är den typiska gångarten för masktyngda vovvar :p :rofl: :eek: :eek: :eek:

Ahaaa :idea: Det är DÄRFÖR hon vaggar ??!! :rofl:
Inte konstigt jag har parasitfria beten :angel:

Kan vi kanske få lite tips på hur man utbildar en sådan kvalifiserad maskletarhund,eller vänder man sig till hundskolan i sollefteå??? :rofl:

stally skrev:
Kan vi kanske få lite tips på hur man utbildar en sådan kvalifiserad maskletarhund,eller vänder man sig till hundskolan i sollefteå??? :rofl:

Du kan bara kontakta mig så kan jag väl ta och meckla ihop en passande blandras .....det finns massa olika sorters raser här i värmland man kan para ihop :p :p :p

:eek: :mad: :crazy: jag är ju nyfiken hur det går för fölis men ska ni hålla på så här kommer jag inte att gå in och kolla mer :crazy: har precis ätit en köttfärsmacka och nu är inte smaken densamma :crazy: :crazy:
Buke´s klart stora äckeltråd

mysko skrev:
:eek: :mad: :crazy: jag är ju nyfiken hur det går för fölis men ska ni hålla på så här kommer jag inte att gå in och kolla mer :crazy: har precis ätit en köttfärsmacka och nu är inte smaken densamma :crazy: :crazy:
Buke´s klart stora äckeltråd

Men är du så jäkla nyfiken så du måste öppna länkarna då :devil: :D :D

Förstod att denna ras endast förekom i Värmeland,jag tror nog hundskolan snart kommer att höra av sig........ :banana:

Har du analyserat den köttfärsmackan........ :p

Annars kan jag rekomendera att du skickar in resterna till labbet,samma som träckprov,så får vi se om vi bör använda dubbeldos Banminth eller inte......... :rofl:

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: Habina
·
Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept måste veterinären...
79 80 81
Svar
1 609
· Visningar
164 359
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Har ett föl (islandshäst) på 4 månader som sedan ca 1 månad tillbaka har haft besvär med lös mage till och från. Insåg då hon var 3...
Svar
6
· Visningar
1 837
Senast: keilir
·
Avel Jag kommer att i helgen få hem 12:a han är 8 månader och precis avvand. Mamman är nu såld och när nya ägarna hämtar stoet så lämnar de...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 522
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka