Kostnadstråd

bollen__

Trådstartare
Det kostar MASSOR att ha häst, inte bara det hästen behöver utan tränigar/tävlingar osv.
MEN jag tror trots allt att man i dag får lov att gilla läget - om man alls vill hålla på ...

Hur mycket är ni villiga att betala för en helgs träning för en B-tränare i dressyr?
Räkna in rese"ersättningen" eller vad man säger, hon flyger för att komma hit, kanske 60 mil?
Med en helgs träning menar jag 40 min Lör/40 min sön. 1 gång/månad.
Hur mycket tycker ni är ett överkomligt pris?

Är nyfiken då vi har en diskussion i klubben nu eftersom en del tycker att träningarna blev för dyra.
Det är svårt att hitta tränare, särskilt på den nivån om man bor i Norrland. Om man dessutom vill ha en som passar de flesta.. Så blir det ännu svårare..

Sv: Kostnadstråd

*puff*
Ingen? Är det INGEN här på dressyr som tränar? Ni behöver inte skriva hmm.. alltså skriv bara hur mycket ni betalar, va de är för tränare (A-B-C..) Och sedan hur långt den har till platsen.. Typ..
Vore snällt, så jag har lite "kött på benen" senare när jag måste argumentera om det..

Kan det kosta en tusenlapp per person?

Vi (eller dottern) rider för c-tränare ca en timme, kostar 200 kr (då åker vi dit). Vi har även varit på 40-min träning med meriterad ryttare - 350 kr.

Min B-tränare tar 250 kr/halvtimme, och då ingår reseersättning (hon har väl kanske 15 mil att åka?). Men om vi åker hem till henne och tränar betalar vi 200 kr och då tar lektionen den tid den tar. Jag funderar faktiskt på om vi inte pratar om samma tränare? För hon åker nämligen upp till norrland en gång i månaden och håller kurser.

Nej vår är från sthlm, men nu blir jag nyfiken.. Förstår om du inte vill säga namn eller så, men vet du vilken klubb hon håller kurser på i norrland?

Senast ändrad:

Jag vet inte riktigt, men jag tror hon pratat på Umeå. Men det kan mycket väl tänkas att hon åker till fler ställen.

Förut betalde vi 500 kr/helg/person, nu betalar vi 540/helg/person + flygbiljetten då.. Denna månad blir det ca. 662 kr sammanlagt/helg/persson.. så, 331 kr/40 min pass. Och då kommer hon ju upp till oss, 60 mil(?) eller något liknande.. Så det är kanske ett accepterbart pris och inget att gnälla på då..
Själv känner jag som så att har man hittat en tränare som är super(för oss) och är villiga att träna oss här uppe så kanske man får vara beredd på att betala lite mer..
Det är ju inte hennes själva lektioner som kostar utan i sånna fall flygresan..

För visst är man beredd att betala mer för KVALITE än Kvantitet.. Borde vara så när det gäller träningen med..

Men intressant att höra hur mkt ni får betala "längre ner" där det finns mer "utbud" och förmodligen även mer "efterfrågan" ?

Jag tycker inte att er träning är dyr, det tar som sagt vissa här nere också. I och för sig åker då den personen till en anläggning och finns där, och eftersom vi inte står där får vi åka dit.

Den tränaren som tar 200, jag vet inte om det är lite billigare än vad h*n tar annars.

Okej, intressant att höra.. Får dra något argument om att det är svårt att hitta någon billigare bra närmare eller något då..
(När inte ens min mamma som är sk. huvudsponsor;) klagar, då kan det inte vara dyrt :p )

Nej inte MC, aldrig hört talas om! :o

Saken är väl den att priset känns högre eftersom ni får träningen koncenterad till en helg, här nere sprider man ju träningskostnaden över hela månaden i stället.

Min "vanliga" tränare är B-tränare, den som har hjälpt mig mest och verkligen fått mig o förstå riktig ridning. faktiskt. Hon tar 250kr för 30 minuter, det blir ju lätt mer dock... Hon är super, värd varenda krona.
När jag tävlade ponny så brukade jag träna för en svensk som är bosatt i tyskland när han kom hem, tror det kostade 400kr/träning. Var också värt varenda krona! Helt suveränt.
Är det bara en bra tränare och man verkligen lär sig något så får det gärna kosta, även om det inte är ofta så lär man sig ju alltid något. T.ex. lärde han mig göra halvhalter på riktigt, och det tog sin tid men vilka välinvesterade pengar!

Det är mycket möjligt, han håller träningar lite här o var! Om det är samma, kan jag bara säga bra saker om honom. Trevligare tränare får man leta efter. Halvhalter och att LEEE när jag red fick jag träna på :D "Det ska vara roligt att rida, kom igen, ta i med hela kroppen och LEEE" :p
Ska ev. träna för honom igen när jag kommer igång o kör själv... =)

jag rider dressyr för B-tränare en gång/vecka, betalar 250 för 40 min.

undrar om det inte är samma tränare som bollen_ rider för.
Örnsköldsvik?

När jag var på dressyrkurs förra veckan,

Ifo åkte vi till henne. Men stog i deras stall under dagen.
Vi red 4 st i gruppen , lite mer 1 en timme. b-Tränare.
Och betala 200 för det :D
För en privat lektion när hon kommer till en så tar hon 200kr.
Jag hade kunnat betala det 4 dubbla för ingen har lärt mej så mkt som min tränare :bow:
Min andra tränare tar ungefär lika :)

Min C-tränare tar 250kr/ 45min inkl. reseersättning. A-tränaren som jag tränar för 1-2ggr/mån tar 350kr/pass med varierad längd. Men då får man åka till henne samt att man även betalar ridhusavgift.

Ja det kan nog vara samma! Örnsköldsvik ja..

till övriga:
ja, jag tycker samma. Har aldrig lärt mig så mycket på en helg som när jag fick träna för den här personen, tycker hon är super. och det gör även övriga som tränar, iaf vad man hör.
men varför måste det gnällas så fort något "prishöjs"?? Om man lär sig och inte kan hitta någon bättre, då är det ju värt det eller hur?
Jag kan bara hålla tummarna och hoppas att vi få ha henne kvar, för jag vill verkligen Inte byta tränare nu..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 985
Senast: inverterad
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: Hedinn
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
Relationer Längesen som jag var inne här nu men känner att jag behöver er input i detta.. :heart För ett par dagar sedan hade jag en diskussion...
29 30 31
Svar
604
· Visningar
35 222
Senast: Sander
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025