Kostnadstråd

Sv: Kostnadstråd

Ja, det har du nog rätt i..
För 250-270 kr känns ju inte dyrt..
Men kan förstå att 600 känns mer i plånboken!

Få väl flytta ner till södern sen då ;) Verkar ju vara så om man vill hålla på!

Vi brukar vara ca 15-18 ekipage, rider i grupper om 3, man kan välja att rida ensam(30 min) men då blir det dyrare. Betalar för 2 pass(helgkurs)
Kostnad 500-600:-

i helgen hade vi hopp träning i tre dagar och för det fick vi betala 450 kr (vi är 6 st i varje grupp) har betalt mer för att få träna för samma tränare på ett annat ställe
min mamma rider för en B tränare och hon betalar ca 300 - 400 kr (nåttsånt) för 45 min och då kommer hon till våran manege
pappas tränare tar ca200 för 45 min och hon kommer också till manegen

600 för en b-tränare o då betalar klubben reseersättning tror jag iafd.. en mkt bra tränare måste ju tilläggas passar alla möjliga stadier

min tränare har ALDRIG någon sin sakt.. :nu slutar vi för att tiden är slut.. int ehon jag tränar för varje vecka o int eheller hon som jag är på läger för o så.. de tränar tills hästen går bra... bryr sig int eom ifall nån kommer efter älskar dessa tränare som gör så :love:

För vår klubbtränare (motsvarar ung C+), betalar vi 250 kr/45 min (inkl. ridhushyra). Till grannklubben kommer en tränare som rider "i landslaget", det kostar 750 kr/45 min (inkl resa och ridhushyra). Till vår klubb kommer en tränare av "landslagsnivå" som jobbat åt en av världens främsta ryttare, pris 450-500 kr. I avgiften ingår att vi delar på vederbörandes flygresa hit.
Samtliga priser avser lektion med EN ryttare. Till tränaren som tar 750 kr kan tilläggas att det verkar svårt att få ryttare eftersom det är så dyrt. Klubbarna vi pratar om finns ca 15 mil från Sthlm....

ingen aning, men jag betalar 300kr för min A-tränare som kommer till mig, och då är det ändå ca.7mil från henne..det tycker jag är billigt jämfört med vad jag hört folk betala!! :)

Men då är det väl inte bara du som rider för tränaren, tar h*n inte flera ekipage efter varandra? Hur långt är passet?

Jag tycker det är ganska acceptabelt, jag betalde B-tränare 380:- /timmen och då åkte jag till honom. Så jag tycker det låter okej om ni ska betala flygbiljetten också.

vi är 3stycken, rider i 45-60min, tycker det är billigt!

Mina tränare tar 350 kr för 40 min. Men behövs längre tid så får vi det kostnadsfritt.
Har vi kurs kostar den 700 kr om man vill rida två gånger.

Ena tränaren är utbildad ridlärare och tävlar på Gran Prix-nivå. Den andra rider även han svår klass. Men utom tävlan eftersom han bara har PREs som inte skulle kunna hävda sig på banan. De är helst suveräna och har stor kunskap om dåtidens och dagens dressyrs olika ridstilar tex tysk dressyr och Akademisk Drssyr .De har lärt mig förstå så mkt! :love:

Senast ändrad:

tuaphua skrev:
Den andra rider även han svår klass. Men utom tävlan eftersom han bara har PREs som inte skulle kunna hävda sig på banan.

Eftersom han BARA har PRE?????? Jo, jag vet att det är svårare att tävla med PRE, speciellt i Sverige där domarna inte är vana att se hästar av iberisk typ, men med tanke på det spanska landslagets resultat de senaste åren så tycker jag väl inte att PRE är så bara :D (jo jag vet att Beatriz inte rider PRE, men de andra i laget gör det)
Dessutom, om man har en välriden PRE som kan utföra rörelserna korrekt, gör man ju alla andra ryttare som rider lite "ovanliga" raser en stort tjänst om man tävlar så att domarna får en chans att vänja sig....

Med "bara" menade jag enbart. Han har enbart PREs, inga halvlod alls. Jag menade inte "bara" som ngt sämre. :D
Jag föredrar själv PREs. Och nu börjar det ju också komma lite PREs med, i dressyrdommarnas ögon, bättre steg. Så vi får nog som du säger se fler av dem snart. Vilket iaf jag ser fram emot.

*lånar knapp*

För ca 4 år sen tränade jag för en MKT trevlig å enormt duktig tränare (vet ej hans "bokstav") som kommer från skåne... Han åkte upp ca var 3e vecka å hade kurser... Då red man 45 min lördag och eller söndag... Jag red båda dagarna oftast å betalde 645 kr inkl ridhushyra (som jag misstänker blev lite reducerad å egentligen skulle kostat mer)...

Nja, hon har inte bestämt sig för det riktigt än. Vi får se hur det blir i år. Vill du ha ett mer ingående svar kan du PM:a. :)

Tror hon har tröttnat, hon kände sig förnärmad å sin duktiga hästs vägnar. Synd! :smirk:

Jag tycker för övrigt det låter billigt med det pris som den som startade tråden skulle betala.

Mellan 3-450 kr är annars ett ganska normalt pris häromkring för 45 min. om man kör till en kunnig tränare.

Ja, hon är lite less. Men man vet aldrig. Hon har inte sagt ett definitivt nej.
Jag och många andra hoppas på att hon ger sig ut igen. Och det vet jag att hennes ena tränare också vill. Vi tjatar på..
Men jag förstår att hon kände sig förnärmad.

Jag har tränat för en C-tränare i dressyr, hon tog 175:- för ca 45 min men det var knappt värt det ens.. Fast det tycker jag annars var billigt.

Har ridit (rider) för en som dömer MSV dressyr, har många många många års erfarenhet och som jag fullkomligt älskar att rida för. Dels för att hon är pedagogisk som bara den, superduktig på att läsa hästen (och ekipaget i sin helhet), ge tips och råd, stötta, och dessutom är rolig. Hon tar 200:- hemma hos sig för ca 30 min. Det är DEFINTIVT värt det!!

Rider även en gång i veckan för en tjej som har ridit hela sitt liv och som är dipl. hästskötare, jätte duktig på hästar, går in mycket på sitsen och kollar osv. Rider även väldigt bra själv! Tävlar MSV-dressyr med framgång! Betalar 100:- för 45-60 min, billigt och Bra! Har gett mycket och ha henne, pushar även på och kan sitta upp och rida hästen någon dag även om man inte betalar för det. Hon är en tillgång att ha verkligen, då ja har hästen uppstallad på gården där hon håller till.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 985
Senast: inverterad
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: Hedinn
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
Relationer Längesen som jag var inne här nu men känner att jag behöver er input i detta.. :heart För ett par dagar sedan hade jag en diskussion...
29 30 31
Svar
604
· Visningar
35 222
Senast: Sander
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025