Korta av gardiner

BernT

Trådstartare
Jag behöver få ett par gardiner kortade, är säkert superlätt göra själv men jag orkar inte + har ingen symaskin. Var lämnar man in dom? Är det till en vanlig skräddare?

Lämnar man dom till "syservice" så blir det nog billigare att köpa nya.
Annars är @Skyggni alt. snabbt o enkelt (fållband är som en tejpremsa)

Lämnar man dom till "syservice" så blir det nog billigare att köpa nya.
Annars är @Skyggni alt. snabbt o enkelt (fållband är som en tejpremsa)

Det är ganska dyra gardiner så det vore ju tråkigt behöva köpa nya :p men om man använder fållband, blir det inte ful kant då? Om man syr upp så blir det ju en rak kant. Om man använder fållband blir väl kanten inte lika rak? Svårt förklara vad jag menar, men om man klipper av och gör ny fåll blir det ju rakt och "avhugget" medans med fållband blir det väl inte riktigt samma?

Det blir ännu lättare om du utrustar dig med en linjal/tumstock och några knappnålar.mät ,nåla,stryk, lägg i bandet,stryk,klipp av. Klart! Lycka till :)

Liknande trådar

Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 243
Senast: NilHe
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 278
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 469
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar