Körkort...

Koppen

Trådstartare
Har några frågor kring uppskrivning och uppkörning som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Planerar att boka in en uppskrivning nu, och har hört att man måste boka och betala den SAMT uppkörningen samtidigt. Stämmer det?

Om jag då losar uppskrivningen, går jag förlorad alla pengar jag betalat in inkl uppkörningen?

Eller har jag möjlighet att boka och betala en ny uppskrivning och ändå ha uppkörningen tillgodo?
 
Sv: Körkort...

Helt rätt att du bokar och betalar samtidigt.

Skulle du inte klara skrivprovet så gör du körprovet INNAN du kan boka och betala en ny skrivning ;)
 
Sv: Körkort...

Öh? Ok?? O_o
Så jag kan köra upp och klara det, och SEDAN skriva upp på nytt?
Har jag fattat det rätt?
 
Sv: Körkort...

:)

Tack för svaret!

En fråga till (till er alla) Kan man räkna med att få göra säkerhetskontroll på bilen innan uppkörningen, eller är det bara körning när man kör upp?

Vad bör jag vara förberedd på inför uppkörningen?

Jag har nämligen haft körkort tidigare, men gjort en dum grej, så jag blev av med det och måste köra upp igen.
När jag körde upp för 17 år sedan behövde jag tex inte göra nåt annat än att köra
 
Sv: Körkort...

Du kommer säkert få göra nån säkerhetskontroll. Jag fick till exempel kolla så att bromsarna fungerar. En som åkte iväg samtidigt som mig vet jag fick kolla bland annat tutan.
 
Sv: Körkort...

Du lär på en säkerhetskontroll, är endast i undantagsfall man slipper det exempelvis om du har kört upp och kuggat det närmaste och då fått den godkänd eller i vissa fall om de är snälla och det är kasst väder alternativt att de kör på någon invärtes kontroll då.
Det finns även kontroller som att kontrollera att alla lampor fungerar samt kontrollera däcken -så att det är jämt slitage och att de har tillräckligt mycket kvar för att vara kördugliga.
 
Sv: Körkort...

Min säkerhetskontroll bestod av att peka ut vart jag fyller på kylarvätska och spolarvätska. Så det var inget avancerat! Kan det vara att bara kontrollera säkerhetsbältet, signalhorn, vindrutetorkarna samt spolarvätska osv.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 891
Senast: Squie
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 828
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 961
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 161
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp