Korkade misstag vi alla gjort

Sv: Korkade misstag vi alla gjort

*kl*

Jag verkar göra alla mina misstag vid körning och på väg in och ut från stallet.
Några mindre gulliga historier dock.

1. Skulle ut och köra timmer och hade far min med även dagen till ära min hästs uppfödare för att visa honom hur duktig jag var som kunde ta till vara på hästens kunskaper och "kan själv":idea: Vad jag inte visste var att det var en jägare i skogen, just när jag lastat lunnekälken halvfull med stockar kastar sig Pilo i selen och stockar,tömmar, pappa och jag far åt sidorna. Min mamma som var i stallet och mockade såg färden från skogen blev mäkta förvånad då Pilo stannar med kälke och allt mycket lydigt innan RV172 och sedan fortsätter i galopp mot stallet. Han klarade sig utan en skråma.

2. Hade kört med min morfars gamla tränarkärra och skulle sela av. Jag hade ny sele (gammal militärsele) och var inte van låsningarna till skaklarna. Iaf, min pappa hade mött upp oss vid ladugården och höll i Pilo då jag skulle spänna loss, tog ena sidan och gick runt till den andra. Min andra häst skrek mycket i stallet och jag tror Pilo hade bråttom dit. För hipp och happ ställde sig hästen utanför den lösa skakeln så den peka rakt in mellan bakbenen och den jag ännu inte fått loss var då körd rakt in i magen. Heja att få lös hästen nu. Vi försökte min far och jag och det ledde till en volt och mer stressad häst över den lösa skakeln mellan bakbenen och den i magen så han kastade sig fram, jag fick den fasta skakeln i magen, och sedan kärran och häst över mig. Såg sen hur han klippte halva staketet runt stallplanen i på väg ner mot stallet. Ut i hagen dundrade han och jag och pappa efter. Tack och lov var dörren till stallet stängd annars tror jag det hade blivit frontalkrock med kärra och allt. :eek: Istället sprang han ut i hagen och kärran och skaklarna lossnade. När han kom upp till stallet igen fick jag tag i tömmarna och kunde sedan få loss den skakel som var kvar i selen.
Full i chock lyckades jag ta hand om honom och han klarade sig undan med tre skrapsår :bow: Har nog aldrig varit så rädd!

3. Min häst är fanatiskt fånig när det gäller vatten. Vi var ute och körde och skulle över ett vanligtvis torrt grunt dike. Men nu var det vår och snön smälte så det låg vatten i botten på diket. Jag smackade på och ser hur han börjar trampa med benen som en katt innan den attackerar ett byte och hinner tänka Oh, ow innan ett,tu,tre han hoppar över med kärra och allt. Inte att rekommendera! Det gjorde väldigt ont att landa!:p

Andra dumma saker har varit när jag som alltid tar in hästarna lösa glömt att stänga grinden till stallplanen och hästarna upptäckt att HEJ!Vi kan ju gå till grannen istället hihihi.
Mörka nordisar i decembermörker är inte alltid lätt att hitta. En gång hade jag turen att gå in i den ena iaf :angel:

Oerhört skön tråd att läsa för övrigt! :rofl:

kom på en till, det hände förra hösten tror jag.
jag va ute o red i mörkret på pålle. han drar ner huvet o nappar tag i en kvist med ruttna löv. mums:d tycker pålle men det tycker inte jag så jag böjer mej fram o "hänger" på halsen, och försöker jag dra ut grenen ur munnen. jag drar och drar men ånej, pålle håller i för allt va han är värd. då drar jag till ordenligt o splättt så ligger jag o simmar i den mysiga leran. hur hände detta? jo pålle hade redan släppt kvisten för läge sen ocg jag hade dragit i andra sidans tygel o eftersom det va mörkt o jag hade vantar märkte jag inget..:banana:

Det här var några år sen när jag följde med en kompis till hennes stall och skulle hjälpa till med insläppet.
Man satte upp en lina från hagen och sen gick de in själva, väldigt smidigt.

alla hästarna kom in i rätt boxar och vi började fodra, det tog en stund för det var rätt många hästar. Sist kom jag till lilla shettisens box, tittar in och ser ingen ponny, tittar igen men ser fortfarande ingen. Vi står som två frågetecken var är ponnyn? Tittar mot den stängda stalldörren, smyger fram till stalldörren och öppnar försiktigt och kikar ut.
där står det lilla livet:love: allderless bortglömd:cry: han var ju så liten att ingen av oss tänkte på honom så han hann inte in innan vi stängde, usch jag har dåligt samvete fortfarande. Han var så liten, gullig och bortglömd.

men nej jag dör :cry: vad sorligt fast samtidigt söttt!!!

kom på ännu fler

1.den pinsammaste nånsin ca 10-11 år
Rider lektion på ridskolan och dagen till ära får jag rida en
liiten shettis med en ännu mindre sadel..
men så till det hemska. vi ska trava över bommar som ligger strax innanför
spåret och ridläraren står breve bommarna med ryggen mot sargen.
jag kommer mot bommarna i snabb "shettistrav" men ju närmare jag kmr så känner jag att nått e fel .. ponnyn börjar rusa rakt mot ridläraren som tittar åt andra hållet.. (!!!!!!!) jag sliter o drar o gör allt i min makt för att få kräket att svänga/stanna men hon har tagit bettet. jag hinner tänka att hon måste väl endå stanna till slut. jag hade fel. hon rusar i full karriär med huvet upp i skyn rakt på den stackars ovetande riläraren som ramlar raklång ner i sanden.:eek: jag hinner tänka NU, NU DÖR JAG hästen har stannat o står nöjd tittar på. där sitter jag illröd som en jävla tomat och stirrar när hon tittar upp på mig o jag börjar genast joddla förlåt... jag tänkte.. hon .. jag .. hon svängde inte.. fölåt..för.. men hon borstar av sig o säger att det gick bra och så. jag genomled lektionen utan att titta på nån eller ngt och hade ponnyn i järnrepp resten av timmen. gissa vem som va snabb ut till bilen..

2. 10-11 år

Inte direkt nåt med en häst att göra men redigt pinsamt iaf. Jag och min kompis satt i skötarrummet (som ligger i jämnhöjd med ridhusgolvet och under läktaren/cefeterian) på vår ridskola och där satt vi glada i hågen och sjöng opera för full hals. :banana: hahaha det är faktist sant, hur man kan vara så otroligt idiotisk är för mig ett mysterium. men iaf så satt vi där och sjöng för full hals när plötsligt dörrandtaget trycks ner och vi blir tvärtysta o ser ut så här ::angel:där står en kvinna i 40årsåldern och ser väldigt vänligt på oss och säger "det är bra at ni har kul tjejer men ni hörs i hela ridhuset" vi blev illröda i ansiktet och nickade. vi stannade där resten av dagen.

3. 9 år

Jag och samma kompis (jämnåriga) hade följt med mamma när hon red sin lektion på ridskolan. den var väldigt sent då den var halv 9 till halv 10. och vi var i cafeterían o tjockade kakor o bullar som vanligt men så kom vi på att nej men vi går ut på balkongen o sätter oss. kompisen stänger dörren efter oss o vi sitter där en stund. när jag sen ska av ngn anledning gå tillbaka in (troligen för att hämta mer kakor:D) så är dörren låst. vi är utelåsta. paniken eskalerar medan tiden går och ingen kommer in i cafeterian och vi börjar säga tänk om mamma har glömt att vi är här, och börjar planera hur vi ska överleva natten ;) balkongen är typ 10 m hög, hade vi konstaterat så där kom vi inte ner. jag sätter mig o pissar i en blomkruka o hon börjar gråta. fyfan vilken syn haha. vi blev motförmodan räddade av mamma som som oss förvånade inte ade glömt oss ;)

4. 10-11 år

Jag o kompis ska köpa riskoleponny tillsammans (som jag nu äger ensam) som är ridskolans avkastarkung :banana: TJOHO BARNPONNY:D
men vi har iaf ridit honom massa ggr på ridskolan men vi skulle nu få "provrida" honom själva på ridvägarna. det va på sommarn o kompis skulle rida först, hon var modigare en jag oxå, jag var inte rädd men ah hon var iaf lite modgare. hon ska hoppa liten pinne o ponny tar i som sjutton o bockar direkt efter med en fjärt. jag hoppade inte över den pinnen kan jag säga.

5. 13 år

På ridläger med kompis och vi har barbacka lektion. min ponny är skumpig, smal över ryggen och plåtskodd i munnen. det är ej en bra kombination. ridläraren hade på skoj sagt att ni får ramla av men gör det försjutton inte i DETDÄR HÖRNET MED LERVATTEN I ! behöver jag säga mer? pålle ser ponnyätademonster bakom en buske o plask så satt jag på ändan i leran. alla asgarvar o säger men sanna, vi fick ju inte ramla av där!

6. 13 år

Min älskade pålle tycker somsagt mkt om att bocka, och han gör det stort , krummar med ryggen och han gör det ett galoppsprång efter hindrena när han vill. Min kompis råkade vara där när jag hopptränade med honom i ridhuset och hon stog längst fram på läktaren o när jag rider förbi säger hon , idag får du inte ramla av när jag kollar!;) nej självklart inte säger jag
jag hoppar bana, oxer precis framför där kompis står.
pålle: hopp!
jag: braa!
ridlärare: UPP MED HUVET!!!
PANG BOM POFF TJONG!
kompis: men sanna du skulle ju inte ramla av fniss haha
jag: grr mummel mummel...

hahaha du har haft många lustigheter för dig :D

Haha, jag älskar att läsa och känna igen sig i denna tråden! Här kommer ett litet bidrag från mig.

Det var på ett klubbmästerskap i dressyr för några år sedan då jag var 12 år och jag rider fram tillsammans med två andra ekipage bredvid tävlingsbanan. Helt plötsligt ur det blå kom en stor, brun hästrumpa och jag blev nog lika paff som min lilla ponny. Vi blev inträngda i ett hörn och enda vägen ut var.. över dressyr-stacketet. BAKLÄNGES. Min lilla stackars ponny tog ett baklängeshopp som såklart skulle fastna på video. Och jag skrattar lika mycket varje gång jag ser det. Först mitt ansiktsuttryck som bara skriker: "Vad f*n kom den ifrån?:confused::confused::confused:" Och sedan ett korrekt hopp baklänges som om man spolade tillbaka filmen. Och till råga på allt hamnar vi mitt framför tävlande ekipage som blir lika chockade som vi. Publiken ställde sig upp och applåderade och kanske ska lägga till att vi vann det där klubbmästerskapets alla deltävlingar.

Det är nog bland det konstigaste jag varit med om. För en ponny som hoppar baklänges växer inte på träd direkt. :laugh:

Nu måste jag ju nästan kräva att få se filmen :D:D :angel:

åh gud va skönt å inte vara ensam om det ! xd HAHAHA;)

*kl*

haha, skönaste tråden
jag har gjort en hel del knasiga saker jag med;

*Lämnar som vanligt hästen lös i stallgången, ska gå iväg och hämta något i sadelkammaren, som ligger "bakom" hästen. när jag kommer tillbaks ser jag att han har börjat äta ur höpåsen som låg brevid honom, eftersom jag bad honom stå still måste jag korrigera:crazy: jag säger nej, det brukar fungera men nej, höet är för gott... så jag gör något, stampar till?? hejdå säger hästen och går ut ur stallet och mot hagen, jag vrider mig i skrattkramp och får helt enkelt gå ut och hämta tillbaks hästen Sensmoral: Lär hästen att det inte spelar någon roll vad du håller på bakom den:idea:

*Det är december och kolsvart ute, jag har varit ute och ridit en kort runda och bestämmer mig för att rida en stund i paddocken. från banan upp till stallet är det väl bara 25 m rak väg. eftersom jag vart ute ser jag och hästen ut som en julgran, och jag tänker ta av reflex täcket, varpå följande händer;
jag sittert av, tänker att hästen står stilla utan att jag håller i och börjar fiffla med täcket, varpå hästen sätter av i full galopp till stallet och jag asflabbande springer efter:crazy: min mor vart bara aningen överraskad när hästen kom inspringande med mig efter Sensmoral: Lär hästen att det inte spelar någon roll vad du håller på med bakom den

*Står utomhus och borstar den väldigt leriga hästen, ska borsta örat men det tycker inte hästen, drar sig bakåt och bommen lossnar. aningen förvånad häst som tvärnitar med en tung bom dinglande i grimskaftet.. försa jag kollade efter det var att ingen hade sett mig..

*stallbacken är fylld med blöt glasis och jag ska leda ner hästen på banan, hästen klarar sig bra, men det kan man inte säga om mig, 2 m från baningången halkar jag och hamnar på rumpan, hästen blir riktigt paff:eek: och ryggar snabbt några steg. nej tänker jag och tror han kommer gå omkull om jag släpper, och släpas med 5-6m innan han stannar. Stall ägarens komentar: vad fan håller du på med:)?!

Andras misstag;
Jag brukar barbacka, i grimma, rida till sommarhagen, (lat, jag vet) och det går såklart jätte bra varje gång:grin: kan dock inte säga detsamma om min kompis, som på sin 4 åring, första gången barbacka, skulle testa det, 2 skenturer, och flygturer senare gav hon nog upp den idén..

*en gång när jag red lektion på ridbanan, och min kompis skulle rida för samma instruktör efter mig, ser vi (jag o instr.) kompisens häst komma slängtravande med sadel mot hagen, med matte efter, jag och instr. :*suck*:D

En färsking från idag:

Kom hem från jobbet i morse efter ett 15 timmas pass.. retligt humör (vet ej varför) grinig och jobbig..:P Sov nån timme men blev inte gladare för det, så jag tänkte ta en ridtur för att pigga upp. Stod länge och pysslade, flätade man och svans, ryktade, duschade av pålle m.m. så till slut kände jag mig lugn nog att rida ite. Eller hur.. :smirk: det trodde jag det. Pålle var bångstyrig och jag tände ju på alla stubiner.. men efter ett tag gav det sig iaf och jag lyckades lägga band på mig och sen blev det riktigt trvligt igen.
Har fått ett tips av en islänning på msn om att plocka fram traven på jobbigt underlag (kunda jag väl listat ut själv, men det gjorde jag inte) så vi fick faktiskt en del trav. :) Han har så fin trav när han fattar att det är trav han ska ha.
Tölten blev också helt ok emellanåt. Galoppen var finfin den med.. och skritten.. så ja :)
Så följde vi en liten stig,som..utplånades efterhand, kom fram till ett naturreservat.. jag läste skylten om vad som var förbjudet, men dr stod inget om ridning så vi tassade vidare i skritt. Sen var jag vilse och pltsligt instängd mellan staket och riktigt sumpig terräng.. :angel: Duktig pålle går bra fram utan protester tom på det värsta bitarna. Men jag hittade inte tilbaka.. efter ett tag ledde jag honom, vi fick ta oss över en del stenrösen och han började bli trött..I vilket fall hittade jag en väg jag kände igen och sen ar vi på välkänd mark igen. En dryg mil hemifrån..
Tog av bettet och lät det hänga under hakan (har ett rakt tränsbett och nosremmen går igenom sidostyckena, den ligger löst där och höll bettet på plats under hakan)så att påle kunde beta lite och ta igen sig en stund efter den jobbiga terrängen. Hoppade upp och tänkte skritta honm till ån bredvid för att låta honom dricka innan jag satte in bettet igen, han har svårt att dricka med det i munnen.
Och så glömde jag helt bort bettet!
Så jag red hem igen - med bettet hängandes under hakan på pålle! :O Han gick så fint ''på tygeln'', vi töltade, travade och galopperade, hoppade till ch med lite stockar på vägen hem (då var Crow inte alls trött längre.. ;) Jag var inte många hundra meter från huset när jag kom på att jag tagit av bettet.
Det är då man är glad att pojken är utbildad på bettlöst.. :3

Läger in ett par bilder från mobilkameran, långt innan jag insåg tabben..
bitlessinanewmeaninf1.jpg

16aprilbitlessnew2.jpg

Jag tänkte bara fånga ljuset lite kul sådär.

Men ridturen hjälpte, nu är jag på gott humör igen! :P
Det är något med utsidan på en häst som är bra för insidan av en människa..

Hahah älskar tråden!! :rofl:

Här är två nya som hände i veckan:

1. Tog ut det galna halvblodstoet ut på stallgången och tänkte klippa manen där grimman ska ligga. Ställer mig på en pall, tar en sax och börjar klippa. Jag håller därefter manen i vänster hand och klipper med höger när hästen tvärrycker bakåt och jag klipper mig i fingret. Först trodde jag bara att jag hade nypt åt skinnet men sen strömmade det rentutav blod och jag skriker som f*n och ber min kompis hämta plåster. Men med min vanliga "tur" finns inga plåster så vi tar hästkompresser och trycker på samtidigt som jag skriker som en gris(jag svimmar nästan när jag ser blod :eek: ).. Haha jösses vilken syn, speciellt hästen som står helt paff i gången och glor på mig som hoppar upp-och-ned i hopp om att smärtan ska gå över.. :angel:

2. Hade knoppat, borstat och förberett hästarna med nysmörjda träns inför vårfotografering i hagen. Jag börjar leda ut det ena stoet ur stallet och har inga vantar eller handskar på mig och eftersom vi var ut ur stallet först och min kompis segade sig där inne(trodde jag..) frågar jag högt "Duu, vilken väg ner till hagen ska vi ta?" eftersom det finns 2st att välja på. Jag hinner inte fundera mer innan jag hör att det andra stoet och min kompis flyger ut ur gången och det andra stoet biter min häst i rumpan så att hon stegrar och kastar sig bakåt som en tok. Dom börjar sparka på varann och jag vägrar släppa taget. Till slut lugnar dom ner sig och jag upptäcker att min hand svider som f*n och att jag har 2megablåsor och små skrapsår från grimmskaftet..
Vad jag lärde mig av det: Använd ALLTID handskar när du leder en häst och stanna ALDRIG av mitt framför stalldörren när du vet att det kommer fler hästar bakom..
:idea:

gu vilken härligt tråd :bow::bow:

Ja, efter ca 27år med hästar har man ju hunnit med ett o annat misstag :angel:

Jag kan berätta om ett misstag när jag var ca 12-13år.

min kompis hade hyrt en ponny över sommaren från en ridskola, och hade lite problem med honom. Han lyssnade inte och ville bara dra iväg.

Så "duktiga" jag skulle hjälpa henne och "visa" hästen vem som egentligen bestämde :p

jag skulle träna ryggning en stund. Vi ryggade och sen började hästen stegra sig...
Min kompis berättar att hästen varit cirkustränad tidigare och har stegrat på kommando..
Det var ju häftigt!!!

Så jag gjorde samma sak flera ggr och sa UPP UPP.. och hästen stegrar sig.:rofl:

Vi fick ordning på hästen och nu stack han inte längre med min kompis.
Men de på ridskolan var inte särskilt glada av att hästen stegrade sig på lektionerna efter varje ryggning :angel:

Måste dra mitt strå till stacken och berätta om första gången jag skulle transportera min häst. Jag var 19 år och var noga med att inte ta onödig hjälp från andra... Hästen var nytvättad, ursnygg med en massa ny utrustning på sig ( täcke, nya trasnportskydd och ny lädergrimma ). Det var ett ganska stort uppbåd med folk som skulle titta på, eftersom jag skulle flytta till ett annat stall. Jag ber min dåvarande kille att gå ut och flytta på bilen så att den står lite bättre till.
jag kommer ut på gårdsplan och ler mot publiken, här skulle de få se en häst som litade på sin människa...När vi har tagit ett första steg upp på lämmen hör jag en röst:
"Ska du inte ha en bil till släpet, eller?"
Ser mig omkring och inser att pojkvännen har kopplat bort bilen och flyttat enbart den!!!! Där står ett ensamt släp och jag och hästen är på väg in i det!!!???
Pojkvännen som ni förstår är inte med i bilden längre... "ÖH, jag fattade väl inte att jag skulle flytta allt, du sa ju bilen..."

:rofl::rofl:
TACK för dagens asgarv :bow:

Senast förra veckan lämnade jag min treåring ensam i stallet med svett täcke efter lite arbete. En travtjej i stallet var ute och körde och vi såg på en bit bort. Sen när hon kommer tillbaka till stallet blir min häst livrädd och hoppar ut ur boxen med svett täcke och allt. Han fick ett stort sår på bakbenet och var svullen/varm dagen därpå.

Visst nu har jag som åsikt att "hoppas det gjorde ont så du inte gör om det igen!" Men man klandrade sig ju själv litegrann ^^ Om man ställt honom i en av uteboxarna med galler kanske det hade varit bättre, vem vet. Nu är jag bara glad att han klarade sig så bra som han gjorde, idag är han nästan helt bra, lite svullen och såret håller på att läka men ändå...det förstörde ju hela träningsschemat som vi skulle hinna nu innan betessläppet.

Själv har man väl inga värstinggrejer sådär, men kan dra iaf två små ;)

*Hade en sköthäst i ett litet privathäst, har ställt honom på gången för att borsta. Gången är precis innanför stalldörren, och jag har "käkremmen" på grimman uppknäppt. Jag ska väl gå och hämta nån borste när jag hör ett stort BRAK! Hehe, hästen har slitit sig loss från grimman och kilat ut ur stallet. Påminner, inte min häst, ägarna bor ju på gården, 10 meter från stallet, så jag får brottom emd att fånga in hästen. När jag väl lyckats få fatt på honom igen så kommer ägaren inpromenerandes i stallet. "Man kan inte ha dörren öppen bakom honom, då drar han" säger hon med ett leende. Haha, lite pinsamt. ;)

*Jag och en kompis stod i ensilage-rummet och packade höpåsar. Den årliga luciashowen närmar sig, så vi bestämmer oss för att öva på sångerna! Vi sjönger högt *och antagligen falskt också* bakom stängda dörrar. ;) När vi väl kilar ut i stallet igen står en av hästägarna utanför emd ett leende och säger: "Vad fint ni sjunger" :D

*puttar lite*

igår när vi satte sommarhagar så kom jag på en ganska rolig grej som hände förra året.
Min häst + en till gick på bete hos mina föräldrar, i hagen intill gick grannens hästar. I min hage var det en ljusbrun och en mörkbrun. i den brevid är det två ljusa en mörk.
Nu till saken.
Min lillebror som nyligen fått körkort och bor hemma fortfarande kommer hem mitt i natten (den tiden då det faktiskt är ganska mörkt även på sommaren typ vid två-tre) ser en häst som står utanför hagen och tänker ojdå! Vad gör man när man hittar en häst utanför hagen? jo man släpper in den. först kollar man ju så att det är rätt häst. -"jag ser en mörk i hagen och håller i en ljus, det måste ju vara rätt!" Sagt och gjort han öppnar grinden och släpper in hästen i hagen. när han sedan vänder sig om för att kolla på dom en sista gång ser han en mörk + två ljusa hästar i hagen där det bara ska vara en av varje.

hmmm. vad gör man då? Jo man går in i hagen och plockar ut hästen igen. sedan promenerar man med den okända hästen fram till huset samtidigt som har ringer vår mor som får kliva upp och konstatera att det är grannens häst. Tillsammans släpper de tillbaka den i RÄTT hage, förmodligen har den hoppat ut då staketet var i lägsta laget på ett ställe.

Det kunde gått illa med ny häst in till två ston mitt i natten... dom var nog också ganska paff..typ -vad gör du i vår hage?
men eftersom Lillebror trots allt löste situationen så ska han ha en stor eloge. Och det är ju logiskt tänkande hela vägen.

Hans kommentar dagen efter var.. "tur man kan räkna annars hade jag inte märkt något" han syftade på att han ju visste att det skulle vara två... dock inte specifierat. :)

//A

Senast ändrad av en moderator:

Väldigt rolig tråd måste jag säga!

Själv har jag och min kompis gjort lite osmarta saker genom åren!

1. Brukade få rida och ta hand om stallägarens två små ponnyer, en a-ponny och en b-ponny, dem gick på lösdrift utan foder. Så jag och min kompis tyckte väldigt synd om dom små pållarna som inte fick någon mat! :mad: Så vi tog två stora hinkar och hällde i ca 1 liter havre, 1 liter betfor, några deciliter mineraler och lite kalk (vi viste inte vad man hade det till så hästarna fick äta det, men det är till golvet i stallet:angel:) Så gick vi ut och matade dem med det, haha vi tyckte dem tog väldigt lång tid på sej att äta upp, och blev lite irriterade på dem efter som dem nu för en gång skull fick mat!

2. Ridit till granngården och inte vetat var vi va, så gick fram till en tant och frågade om hon viste vart våran gård låg, hon skrattade lite och pekade bara åt ett håll och sa, följ bara vägen! :rofl:

Sen har man även vart lite osmart själv också!
3. Jag och min kompis skulle rida en lektion så vi hade våra pållar inne i en varsin box och lätt dem äta sitt hö inne. Medans skulle vi sita och prata lite på halmbalarna en bit i från boxarna. Självklart hade jag inte stäng boxdörren till min ponnys box, efter som hon " är så snäll och går aldrig ut!" :angel: Men då ville ponnyn ut när hon ätit upp så helt plötsligt travade hon bara rakt ut ut boxen och ut på stallplanen, jag fick panik och sprang efter! Ponnyn hade sprungit ner till lösdriften och stog och pratade med några pollar, men när jag kom var det dax att dra tyckte hon, så hon galopperade förbi mig i världens fart. Till den lilla grusvägen mellan två hagar, när jag kom ditt och såg henne så kom det även bilar från andra hållet. Jag fick ännu mer panik, sparng snabbare och du gick en jägare förbi och sa bara; ha hästen rymt? jag sprang förbi och bara nickade snabbt. Bilarna stannade en bit i från och jag fick tag i rymlingen, men då gick mitt hjärta väldigt snabbt kan man säga

4. Hade ridit ut i skogen med några kompisar då skulle vi ta en paus, hoppade av och ställde hästarna brevid varandra så skulle jag kratsa hovarna på min ponny, som stog brevid en kompis hon inte gillade. Så när jag skulle kratsa ena bakhoven nosade den "inte gillade kompisen" på henne och hon blev arg och pep till och sparkade mej rakt på bennet så jag flög i väg och landade i mossan och kunde inte gå :angel:

Hittat på massor av mer saker, men dom kanske kommer upp senare

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag hade ute sadelmakaren i tisdags och det visade sig att hoppsadeln inte alls legat bra. Han kände över henne och tyckte att hon...
Svar
16
· Visningar
1 481
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 177
Senast: mackan
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 244
Senast: anyberg
·
G
Hästvård Jag har en nära bekant som jag just nu är hästvakt åt pga att h*n har åkt utomlands .Jag har påpekat brister upprepade gånger för...
Svar
8
· Visningar
1 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar