Carolininen
Trådstartare
Hur får en hund titeln KORAD?
MT och GK på utsällning?
MT och GK på utsällning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Utställning behövs inte, men godkänd exteriörbeskrivning.
Ibland, men ibland görs den enskilt.Görs extriörsbedömningen i samband med MT? Vem gör en sådan?
Ibland, men ibland görs den enskilt.
Vi brukar alltid ha extriörbeskrivning på rasklubbens utställningar eller på rikslägret.
Det är lite olika. Ibland anordnas exteriör och mt på samma gång men man kan göra det på olika tillfällen också. Vilken ras har du?Görs extriörsbedömningen i samband med MT? Vem gör en sådan?
Jag tycker nog att man ska träna innan. Träna på att trava, att stå still och att främmande människor klämmer och känner och kollar tänderna.Behöver hunden på något sätt förberedas för en ex-bedömning? Jag tänker a la ringträning? Ska hunden visas på något särskilt sätt?
SchäferDet är lite olika. Ibland anordnas exteriör och mt på samma gång men man kan göra det på olika tillfällen också. Vilken ras har du?
Det har jag också kolla på schäferklubbarna. Vart bor du? Det är inte alltid ex-bedömning samtidigt som mt men flera schäferklubnar anordnar bara ex-bedömning ocksåSchäfer
Halmstad. Hon är bara 10 månader än så länge.Det har jag också kolla på schäferklubbarna. Vart bor du? Det är inte alltid ex-bedömning samtidigt som mt men flera schäferklubnar anordnar bara ex-bedömning också
Då är det ingen panikHalmstad. Hon är bara 10 månader än så länge.
MT ska göras innan hunden blir 4 år (tidigast vid 2 års ålder tror jag) men exteriörbeskrivningen är det ingen övre åldersgräns för. Först ska ni ju göra MH, sen får det gärna gå något/några år innan man gör MTHalmstad. Hon är bara 10 månader än så länge.
Behöver inte vara friröntgad men väl röntgad.Godkänt MT, godkänt exteriörbeskrivning och friröntgad.
Jag tycker nog att man ska träna innan. Träna på att trava, att stå still och att främmande människor klämmer och känner och kollar tänderna.
Behöver inte vara friröntgad men väl röntgad.
Har dom ändrat reglerna? tidigare fick du inte titeln om hunden inte var UA på röntgen. (gäller brukshund)Behöver inte vara friröntgad men väl röntgad.
Eftersom du finns i Halmstad så rekomenderar jag dig att beskriva hunden i Rommelanda hos Reino Oskarsson. Bättre beskrivare på Schäfer finns inte.Halmstad. Hon är bara 10 månader än så länge.