Köra häst i Danmark, tillstånd?

Cyllene

Trådstartare
Det har hastigt bestämts att vi ska köra häst i Danmark i helgen. Jag fick länk på danska om vad som gäller men förstår inte. :crazy:

Vet någon vad som gäller? Det handlar om hobbyverksamhet och en häst som körs från Tyskland till Sverige. Vanliga papper som resebeskrivning och veterinärintyg kommer självklart finnas.

Sv: Köra häst i Danmark, tillstånd?

Det är inga problem,dom hade inledningsvis MYCKET hårda regler,men dom lättades upp redan förra året.
Som du vet så kör jag där titt som tätt ;)
Det räcker med pass o vet.intyget

Sv: Köra häst i Danmark, tillstånd?

Jag ska köra ner mitt sto till Tyskland i helgen och jag kollade för säkerhets skull en extra gång med Jordbruksverket i veckan eftersom reglerna ändras hela tiden. De sa att om det är hobby ska det vara OK att bara köra med enbart vet.intyg och pass både i Danmark och Tyskland. Det var ändå bra om man tryckte ut transporthandlingar ( resebeskrivning) som man fyllde i och att om man hade kompetensbevis så skulle man ta med det för OM man blir stoppad har man visat att man vet vad som gäller och man slipper extra "tjafs" enligt Jordbruksverket. Men som sagt det ska inte vara några problem med de handlingar du tar med.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 218
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 631
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 783
Senast: lizzie
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka