köpt valp- hur löser vi det här ? :S

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare saraivarson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 12 553
Sv: köpt valp- hur löser vi det här ? :S

Japp i detta fallet ja, men i andra har det varit otydligare. Jag menade det inte som otrevligt utan sa det bara så förstår inte vad det spelar dig för roll.

Det spelar roll för mig eftersom det inte tillhör ovanlighetern att folk hakar upp sig på sånt. "Vaddå, var det där till MIG? Jag har ingen VALP!" osv.
En sak om det blir väldigt otydligt i en diskussion, men här var det ju väldigt tydligt att svaret är helt riktat till trådskaparen.

Det är mest en säkerhets tanke. Om de börjar leka och det av någon anledning blir lite mer hårdhänt än vad som är menat. Om hunden får jaktinstinkt osv. Nu vet jag ju inte va du har för hundar utan utgick av någon anledning från att det gällde hundar som var lite större (hmm när jag tänker efter har du ju inte sagt ngt sådant, utan det var ju jag som bara föreställde mig det)

Okej, då förstår jag.

Här är det katterna som bestämmer om man säger så, haha;)
Den äldre hunden är en jack russel så den är liten, den nya är en schäfer, men väldigt lugn.
Är mer rädd att katterna går på lillen än att han går på dem..:d

Håller med resten av truppen här inne. Borde nog kollat upp detta lite mer innan ni skaffade hunden.
Men nu är det gjort och vi ska inte hacka på dej för det. Men jag hoppas att ni löser detta.
Har själv varit dagmatte och det finns säkert många tjejer/killar som kan ta på sej en sån sak och få ha en hund för en stund. Men viktigast är ju ändå att ägaren lägger ner mycket tid på valpen.

Men eftersom TS inte gett oss några svar i tråden så får man väl hoppas på att detta är en saga.
Tror inte att komentarerna i tråden är menat så hårt som dom låter. Men som sagt, det var verkligen ett ojenomtänkt beslut ni tog där.

Vore kul och höra hur det går för er om detta är en sann händelse.

Anledningen att jag påpekade var att det blivit liknande med samma i annan tråd där det inte var lika tydligt. Känns som att vi kan släppa det nu men tycker att det är lite roligt att du behövde kommentera det. Men då tycker vi olika helt enkelt.

Lite råd, Valpsäkra ett område tex köket har där en bädd till valpen,
har några gosesaker som du använder när du leka med honom dessa blir då hans kompissar, han ska alltid ha dom bredvid sig när han sover, när du är helt trygg med att valpen inte kan göra illa sig eller komma åt något den inte ska ha så får den vara i köket med sina låssaskompisar i bland redan från början, hur man går vidare beror lite på ras och mentalitet hos indeviden , se upp för elsladdar som den kan börja tugga på.
rumsrenhet, ge något gott varje gång den kissa och bajsa ute, torka upp olyckorna på golvet utan att säja nåt, det funkar men det kan ta några månader innan den klara av att reglera blåsan.
lycka till med lillen.
ps fortsätt att ställa frågor här även om det finns ett gäng som hellre hänger folk än att hjälpa.

Tror du att det finns nån hund som går på att mjukisdjur ingår i flocken och kan ersätta ett levande sällskap? :grin:

Min hund älskar mjukisdjur, han har en hel uppsättning, men han tror då inte ett dugg på att de är hans kompisar.

vi har tagit ledigt en månad över jul för att träna henne så att hon efter denna månad förhoppningsvis klarar sig lite ensam.

Min hund är idag 1 år och 8 mån, han ensamtränas fortfarande. Nu är han kanske extremfall, jag studerar så jag är inte borta så mycket från honom. Men att säga att det tar 6-12 mån innan hunden kan känna sig trygg ensam tror jag inte är någon överdrift. :crazy:

Jag och min man har precis köpt vår första valp.
både min man och jag arbetar heltid och undrar hur man löser rastning, mat och ensamheten...
vi har tagit ledigt en månad över jul för att träna henne så att hon efter denna månad förhoppningsvis klarar sig lite ensam.
Min fråga till er är:
Hur gör/gjorde ni då ni köpte valp?
tog ni ledigt från jobbet, eller hur gjorde ni...??
livet kan ju inte stanna upp pga en hund.. men samtidigt vet jag vilken stor glädje hundar ger.. såå.. Hur gjorde ni under valptiden?????

Ge mig några tips!!!

Mvh sara

Tipset jag vill ge dig/er,är att lämna tillbaka valpen och inse att det är fel tid i livet att ta ansvar för en hund.
Tycker att det är en mogen handling och absolut inget att skämmas för.
Kan garantera att det var en i mängden av "Nalle Puhh" tankar,som kommer att ploppa upp genom livet;

"Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre."

Lycka till med ert beslut.
En hund skall vara en kompis, som inte skall belasta matte och husse med ständigt dåligt samvete.
Det är och skall vara skoj att ha hund,och framför allt...ATT VARA HUND:love:

Jag och min man har precis köpt vår första valp.
både min man och jag arbetar heltid och undrar hur man löser rastning, mat och ensamheten...
Min fråga till er är:
Hur gör/gjorde ni då ni köpte valp?
tog ni ledigt från jobbet, eller hur gjorde ni...??
livet kan ju inte stanna upp pga en hund.. men samtidigt vet jag vilken stor glädje hundar ger.. såå.. Hur gjorde ni under valptiden?????

Ge mig några tips!!!

Mvh sara
Jag köpte ingen valp när jag bestämt mig för att det var dags för hund igen, eftersom jag inte hade någon lösning på problemen du anger. Jag letade efter en vuxen hund av rasen jag sett ut och hittade en efter lite sökande. Det gick på en vecka att lära henne att vara ensam hemma medan jag var på jobbet.

PS, var tog TS vägen?

Senast ändrad:

Jag gjorde som dig. :) När jag skulle skaffa hund så hade jag egentligen tänkt köpa en valp först. Men när jag insåg hur lång tid det faktiskt skulle ta med ensamhetsträning och få valpen rumsren o allt sånt så köpte jag en vuxen hund istället. Det är säkert hur kul som helst att ha en valp men jag hade helt enkelt inte tid.
O jag ångrar inte en sekund att jag köpte den hund jag har nu :love:
Jag kan med gott samvete lämna honom hemma några timmar om jag är i skolan.

TS: Kan du/ni inte lämna tillbaka valpen o satsa på en omplacering? :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 242
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag längtar så efter att skaffa hund. Men förstår inte hur folk löser det, särskilt under valptiden?! Vi är en familj med tre barn. Vi... 2
Svar
35
· Visningar
5 725
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka