Köppa Lippizaner

Sv: Köppa Lippizaner

:angel:ojdå jag som ratat flera individer pga av de där siffrorna tack för ditt svar nu vet jag vilken som är mankhöjden och den är viktigast för mig.

Tänk på att normalhöjd hingst/valack är 155-158 cm, ston något lägre.

Jag blev förvånad över hur mycket styrka/kraft det är i den lilla hästen (min var 149 när han kom) jämfört med mina tidigare som varit halvblod på 165-170 cm. Personligen skulle jag inte vilja ha en lipizzaner över 160 för jag tror det kan bli väl mycket att hantera.

Jo det är jag medveten om och också det jag letar efter då jag inte är speciellt lång och verkligen inte vill ha en häst som är högre än 1,58. Jag vill gärna ha något mycket lägre runt 1,50-1,55 men med steg som kan hävda sig på dressyrtävlingar. Men Vill även ha en gamla ras av barock modell då jag tycker det är skoj med tornerspel och gärna om man får drömma vill jobba upp till levad eller någon annan skola över mark.

Sitter just nu på en häst som är "för mycket" för mig och vill ha en häst som fortfarande har temperament men inte så mycket min nuvarande är korsning bruks nordis/ Pre väldigt mycket arbetsglädje blandat med känslighet och envishet. Man vill ha en häst ingen robot och de Lippar jag träfat har varit bra i huvudet och kroppen så därför tänkte jag leta efter en som passar mig helt enkelt. Sen får vi se vad det är för individ jag hittar men en valack eller hingst vill jag ha ston ne nej tack känner att de är inte min typ fast jag är förvånad fick ett mail häromdagen på ett jätte fint sto med film som var helt perfekt förutom att det är ett sto. Lippi ston är oftas väldigt fina och har utstrålning och pondus nästan som att vissa ston ser ut som hingstar.

Du, har du napp på en trevlig individ ska du ju titta närmre på den, oavsett kön. :)

Efter att ha haft 2 ston på rad innan så valde jag också bort att ens titta på ston. Huvudsakligen för att jag inte ville fastna för ett sto igen utan ville ha en valack.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 672
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 860
Senast: Derivata
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 616
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka