Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick helt plötsligt en obeskrivlig lust att lägga in denna. Snygg tycker jag.
https://www.leklar.se/images/normal/gosedjur_liten_hund.jpg
Jag fick helt plötsligt en obeskrivlig lust att lägga in denna. Snygg tycker jag.
https://www.leklar.se/images/normal/gosedjur_liten_hund.jpg
Det gjorde jag också! Dessutom förhörde jag morsan på allt, visade bilder på hundarna men höll handen för rasnamnet, så skulle hon gissa. När hon inte kunde (för det mesta..) så hittade hon på namn utifrån hur hon tyckte att de såg ut, vilket kunde bli hur kul som helstDet kunde jag när jag var typ 12. Memorerade en hel bok med hundraser. Men inte ens då tyckte jag att det var något slags kunskapsgrund för att skaffa hund. Jag ville bara känna igen alla raser.
Men en borzoi då? Elegantare hund finns inte, kräver bara motion.
Men varför ska jag köpa en hund som inte tilltalar mig? Jag kan nog minst 150 hundraser utantill och lapsk vallhund har aldrig ens slagit mig att den finns.
Jag vill ha en vacker hund och ger den det livet den behöver. End of story.
det är typiskt för rasen att vara lite försiktig med främlingar och främmande situationer. De bör däremot inte vara reserverade och skygga! De individer som uppvisar detta beteende bör ej avlas på.
De har en stor inlärningsförmåga och en stor språksäkerhet gentemot andra hundar och andra arter (t.ex. människor). Detta gör den till en lätt hund att samarbeta med. Den förstår snabbt vad som förväntas av den.
Canaan dog är en territoriell hund, och har därför en viss vaktlust.
Då rasens jaktlust nästan enbart uttrycks i vallningsbeteenden, är canaan dog oftast lätta att träna till att ha lösa.
Både och vad jag kan se Både ringbilder och skyddsbilder
Åhhå så självaste Gudfadern deltar i mobbing? Dags att lämna Buke nu tror jag!
Tack och lov verkar dessa dobbisar vara påväg att försvinna. Det är många jag inte vill äga - men färre och färre verkar rädda iaf. De saknar dock helt arbetsmotor och drift i vissa linjer. Så det är bara en dobermann till utseendet..Angående darrande asplöv:
En av de absolut mentalt sämsta hundar jag någonsin träffat var en dobermann(från utställningslinjer). Den fixade inte att genomföra ett helt MH, men jaktlust nog att dra iväg efter rådjur och vara borta en stund hade den. Jag har träffat många shelties som varit både tuffare och roligare att ha att göra med.
Utställningsavlade bruksraser brukar sällan bli särskilt kul, och ibland rena katastrofer.
Min malamute tuggade igelkottar som ingenting. Katten kom ibland strosande stolt helt dyblöt på huvudet. Detta eftersom hon stoppade in huvudet i hundens mun när de lekte. De sov i samma bädd. Det var malamuten och den har jag alltid tyckt varit strået vassare på vilt än Huskyn. De jag har haft och träffat har det gått otroligt bra med katt.Fast det måste vara ovanligt med huskys som funkar med smådjur? Jag har aldrig träffat någon, har ändå ett par i bekantskapskrets och släkt.
Angående barn så handlar det ju snarare om att en understimulerad driftstark hund kan bli väldigt brötig. Vilket ju ger en mer eller mindre höjd skaderisk hos mindre människor.. Det är ju inget elakt och det finns ju flera raser som kan bli det.
Angående darrande asplöv:
En av de absolut mentalt sämsta hundar jag någonsin träffat var en dobermann(från utställningslinjer). Den fixade inte att genomföra ett helt MH, men jaktlust nog att dra iväg efter rådjur och vara borta en stund hade den. Jag har träffat många shelties som varit både tuffare och roligare att ha att göra med.
Utställningsavlade bruksraser brukar sällan bli särskilt kul, och ibland rena katastrofer.
Tack och lov verkar dessa dobbisar vara påväg att försvinna. Det är många jag inte vill äga - men färre och färre verkar rädda iaf. De saknar dock helt arbetsmotor och drift i vissa linjer. Så det är bara en dobermann till utseendet..
Men jag håller med dig till 100%
Min malamute tuggade igelkottar som ingenting. Katten kom ibland strosande stolt helt dyblöt på huvudet. Detta eftersom hon stoppade in huvudet i hundens mun när de lekte. De sov i samma bädd. Det var malamuten och den har jag alltid tyckt varit strået vassare på vilt än Huskyn. De jag har haft och träffat har det gått otroligt bra med katt.
Stora starka hundar överlag ger ju högre skaderisk mer än ras tycker jag. En flamsig golden är minst lika farlig i sådana fall.
Absolut. Men man ska inte ta det för givet och det är skillnad på katten inne och att få hunden lydig när det dyker upp katter och vilt ute..
Tänker mest på hundar med stor jaktlust som kanske går igång på rörelse och motstånd. Lägg på frustration pga understimulerad så kan de bli ganska jobbiga..
Nej det har ni inte.Jag ville veta om vi har det som krävs och det har vi ju uppenbarligen