Köpa Siberian Husky!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och man måste vara delaktig i sina klubbkamraters hundar. Det är ett kriterie för att tas med i en klubb el grupp eftersom man behöver vara flera som hjälps åt.
Vi lägger 4-6 tim på klubben vid varje tillfälle trots att vi bara kör 3 hundar i ca 20 min var.
Precis. När vi kommer igång på helgerna med skyddet här så kommer det bli hela dagar.. Det är inget man gör för att man måste liksom.

Jag tycker @Vogue ska kika på Irländsk varghund. Där kan man snacka maffig och estetiskt väldigt tilltalande hund..

008-irlandsk-varghund.jpg

Haha dom ruffsarna är jättefina men alldeles för stora och just, rufsiga! :love::p:p

Men alltså. Jag vet verkligen inte om du driver eller inte men menar du på riktigt att du behöver en hund som någon slags statussymbol?
Vadå mesigare version? Den är ju inte alls lik en husky i mentalitet, det var ju just därför det skulle kunna passa in i det livet du beskriver.

Men varför ska jag köpa en hund som inte tilltalar mig? Jag kan nog minst 150 hundraser utantill och lapsk vallhund har aldrig ens slagit mig att den finns.

Jag vill ha en vacker hund och ger den det livet den behöver. End of story.

Men varför ska jag köpa en hund som inte tilltalar mig? Jag kan nog minst 150 hundraser utantill och lapsk vallhund har aldrig ens slagit mig att den finns.

Jag vill ha en vacker hund och ger den det livet den behöver. End of story.

Men om du inte visste att de fanns är det ju bra att de kom upp på tal. Eftersom att du aldrig svarade på vilka bilder som var vilken ras gissar jag att du inte ser skillnad heller.

Om du nu skiter i vad andra säger och har för erfarenhet och anser dig själv ha kunskap och tid nog, varför skapa tråden då? :cautious:

Men om du inte visste att de fanns är det ju bra att de kom upp på tal. Eftersom att du aldrig svarade på vilka bilder som var vilken ras gissar jag att du inte ser skillnad heller.

Om du nu skiter i vad andra säger och har för erfarenhet och anser dig själv ha kunskap och tid nog, varför skapa tråden då? :cautious:

Det har jag redan förklarat. Gud alltså, du är som en nagel i ögat, hoppas att jag aldrig behöver träffa dig i verkligheten. Du är som den där galna sossen som påstår att Stefan Löfven är bra :arghh::wtf:

Det har jag redan förklarat. Gud alltså, du är som en nagel i ögat, hoppas att jag aldrig behöver träffa dig i verkligheten. Du är som den där galna sossen som påstår att Stefan Löfven är bra :arghh::wtf:

Du har förklarat att du ville höra från folk med erfarenhet av rasen men när du får höra från dom och det inte är "absolut ska du ha husky!" så säger du att du visst ska skaffa en :angel:

Det andra tänker jag ignorera för det är helt ologiskt då det är du som sitter och tycker att något "kommer bli så bra så" när andra säger tvärtom :D

Och när blev sosse en förolämpning? Haha

Jag tror hon tror att det är mycket att känna till namnen på 150 raser helt enkelt..

@Vogue är det här kunskapsnivå som är relevant för att tipsa om raser/välja ras menar du?

Jag har aldrig haft någon husky själv, så du kommer sannolikt att avfärda det här som okunnigt nonsens (inte heller har jag någonsin räknat antalet raser jag "kan"), men som sagt jag träffar ett hyfsat antal hundar och är väl inte helt grön på hund så med det som grund säger jag: du bör inte skaffa husky.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 313
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 433
Senast: Guldaskig
·
Hundavel & Ras Jag hjälper en bekant att välja ras för framtida hundköp och behöver lite tips :) De har haft hund innan, världens snällaste lugnaste...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 499
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Familjen ska utökas med en familjemedlem men det råder velande och funderingar. Familjen består av mig som kommer ha huvudansvar över...
2
Svar
33
· Visningar
6 266
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar