Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag läste en klockren rasbeskrivning hos en uppfödare nånstans, möjligen Kanada, om malamuter. Det gäller ju för båda raserna och den här frasen fastnade i minnet: "If YOU're not going to get the ball, I'm not going to get the ball".
Nu har jag bara last halva traden ... men en staffe (eller som har en pitt) later som om den skulle passa TS aldeles perfect. Den har har till och med bla ogon (ursakta oronen, men bilden ar tagen fran google)
Nu har jag bara last halva traden ... men en staffe (eller som har en pitt) later som om den skulle passa TS aldeles perfect. Den har har till och med bla ogon (ursakta oronen, men bilden ar tagen fran google)
Men är det där en godkänd färg på staffe och något som man kan hitta i Sverige?
Det står ju att det är en pitbull terrier.
Men är det där en godkänd färg på staffe och något som man kan hitta i Sverige?
Det är som sagt en APBT på bilden, men blå är en godkänd färg på både staffe och amstaff . Nu är ju hunden på bilden valp med "valpblågrå" ögon i grunden, men just ögonfärgen ser rätt redigerad ut tycker jag. Blå hundar har inte blå ögon om det inte finns andra anlag inblandade som hos t.ex. huskys eller merlehundar.
Inte heller sett, varesig på staffe, amstaff eller APBT.Är det inte weimaraner som har blå ögon som små som sen får gulaktiga? Eller blandar jag ihop något nu
Är det samma blåa som staffe och amstaff har?
Har nog aldrig sett den färgen på staffe faktiskt..
Är det inte weimaraner som har blå ögon som små som sen får gulaktiga? Eller blandar jag ihop något nu
Är det samma blåa som staffe och amstaff har?
Har nog aldrig sett den färgen på staffe faktiskt..
Har ju som sagt dobermann, och han är ett rent helvete att ha lös i perioder - och då är han ju 100 gånger förigare än en huskey.
Jag känner ett par stycken med huskey och pratat med fler ägare av dem på draghundstävlingar.
Det låter helt enkelt inte som de passar det liv du beskriver. Jag tror som sagt inte du skulle bli en dålig hundägare - men jag tror ditt rastänk är fel.
Det är som sagt en APBT på bilden, men blå är en godkänd färg på både staffe och amstaff . Nu är ju hunden på bilden valp med "valpblågrå" ögon i grunden, men just ögonfärgen ser rätt redigerad ut tycker jag. Blå hundar har inte blå ögon om det inte finns andra anlag inblandade som hos t.ex. huskys eller merlehundar.
Det GÅR ju att få dem att komma på inkallning men det kräver ju sitt lilla arbete..Och det ar varfor jag aldrig skulle kunna skaffa en Dobbis ... Jag alskar rasen, men en hund som kanske, kanske inte, kommer pa inkallning skulle driva mig till vansinne.
Jag kanner ett par pittbulls med bla ogon ... och har sett fler vuxna. De ar precis lika bla som en Husky's ogon sa jag tror absolut inte att fargen ar redigerad.
Da TS raknar med att bade hon och hennes sambo kommer att ha valbetalda job ar det inte svart att kopa en bra pittbull fran USA ... det finns manga har.
Jag kanner ett par pittbulls med bla ogon ... och har sett fler vuxna. De ar precis lika bla som en Husky's ogon sa jag tror absolut inte att fargen ar redigerad.
Da TS raknar med att bade hon och hennes sambo kommer att ha valbetalda job ar det inte svart att kopa en bra pittbull fran USA ... det finns manga har.
Det GÅR ju att få dem att komma på inkallning men det kräver ju sitt lilla arbete..
Hade de mycket vitt? Isåfall kan blå ögon förekomma precis som hos andra raser med mycket vitt i ansiktet. När jag bildgooglar hittar jag inte en enda apbt med blå ögon som inte är antingen valp eller har mycket vitt.
(Valpen på bilden har absolut blåaktiga ögon, menar inte att de skulle ha bytt ögonfärgen helt utan mer höjt färgmättnaden i bilden överlag)
Kom att tänka på denna tråden och gick in på facebook och kollade bland mina hundvänner.
3 olika huskys med olika ägare är lösa åå diverse bilder bara denna veckan.
En på en strand/i vatten.
En på en stor äng ihop med en amstaff. Och den tredje sitter lös uppe på ett berg.
Känns som denna tråden målar upp lite väl hemska bilder av huskys
Du är medveten om att man kan redigera bilder?Kom att tänka på denna tråden och gick in på facebook och kollade bland mina hundvänner.
En på en stor äng ihop med en amstaff. Och den tredje sitter lös uppe på ett berg.
Om jag tittar bland mina hundägande vänner på Facebook så har i princip alla salukis. Många(!) av dem har regelbundet nya foton på sina hundar när de är lösa ute i naturen, på stränder m.m.Kom att tänka på denna tråden och gick in på facebook och kollade bland mina hundvänner.