Skulle väl iofs säga att det enda "ruskiga" är just DCm, vilket o andra sidan är en sjukdom man verkligen får ta ett beslut om man orkar leva med..dobermann kan jag inget om, men det finns ju DMC och annat ruskigt att se upp med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle väl iofs säga att det enda "ruskiga" är just DCm, vilket o andra sidan är en sjukdom man verkligen får ta ett beslut om man orkar leva med..dobermann kan jag inget om, men det finns ju DMC och annat ruskigt att se upp med.
@Vogue
Jag hade i första hand tittat på en ras i mellanstorlek, en som även barnen kan leka med/ träna.
Du behöver ju inte lägga Huskydrömmen på hyllan, men jag hade börjat med en "enklare" hund. Och när barnen blir äldre så hade jag skaffat den drömhunden.
Jag tycker staffar är väldigt snygga och fart är det i dem.
Jag uppfattade som att du pratade om att du skulle skaffa barn innan hunden.. då missuppfattade jag.Eller så köper jag en hund som passar mig och min sambo istället för en hund till barnen som ännu inte finns och som lär vara stora nog att träna hunden när hunden inte skall tränas aktivt mer
Du vill ju inte köpa en som passar. Du vill ju bara köpa fina.Eller så köper jag en hund som passar mig och min sambo istället för en hund till barnen som ännu inte finns och som lär vara stora nog att träna hunden när hunden inte skall tränas aktivt mer
Jag uppfattade som att du pratade om att du skulle skaffa barn innan hunden.. då missuppfattade jag.
Du vill ju inte köpa en som passar. Du vill ju bara köpa fina.
Husky, du tycker den passar dig. Lever du för drag? Det gör huskyn.Fast jag anser ju att dom raserna jag vill ha passar mig
Och även om jag älskar typ Boston eller någon annan liten rolig muppras så försök få min sambo till det
Alltså jag tycker att dobermann är världens vackraste ras - hands down. Det kan jag dock inte leva på när jag i flera månader försökte få Ammo att acceptera nya katten (han skulle först äta den, sen jaga skiten ur den) eller när jag skrikit mig hes när han som valp drog ifrån mig för att jaga kanin eller när jag varit gråtfärdig för att ensamträningen inte funkat.Vill ha o vill ha, jag vill ha en estetiskt vacker ras och jag som människa vet att jag klarar av en mer mentalt krävande hund och behöver den träning som jag inte själv uppskattar så ordnar jag det just för att jag hellre tränar något tråkigt som blir roligt ihop med att man ser att hunden älskar det än är utan hund alls eller skaffar en golvmopp bara för att ha hund. Som sagt även jag och katten är ute och tränar och det är inte alla dagar jag känner för det i snålblåsten efter jobbet efter träningen men när jag ser hans lycka över att ta ett stort hopp upp i trädet och klättra loss och hur nöjt han sover sen så är det värt det alla gånger och lyckan i bröstet går inte att ta miste på när jag ser livsglädjen i mina djur.
Samma med min häst förut eller hundarna som hoppar i bergen.
Det finns möjligtvis bara två sidor på ett mynt men inte i verkligheten
(och jag skiter i om någon tycker det är löjligt att jämföra med katt eller häst, det är själva känslan jag vill åt)
Fast jag anser ju att dom raserna jag vill ha passar mig
För att jag vill ha vackra djur? Ser ingen anledning att köpa en ful hund som inte passar mig för att Buke tycker det?
Fast du vill köpa en hund som passar dig estetiskt men inte på resten av kriterierna som det verkar vilket 17 sidor av denna tråd visar..För att jag vill ha vackra djur? Ser ingen anledning att köpa en ful hund som inte passar mig för att Buke tycker det?
Man kan inte bara köpa djur som man tycker är vackra.För att jag vill ha vackra djur? Ser ingen anledning att köpa en ful hund som inte passar mig för att Buke tycker det?
Men exakt. När vi skulle skaffa hund så fick jag ju tänka om, jag hade drömt om en dobermann eftersom jag växte upp med en och tycker att de är den vackraste rasen. MEN! När vi skulle skaffa hund så läste jag ju på och insåg att det inte är en ras för mig och skaffade eurasier i stället. Helt rätt för mig! Och jag tycker att mina hundar är vackra, även om jag fortfarande tycker att dobermann är den vackraste rasen..!Alltså jag tycker att dobermann är världens vackraste ras - hands down. Det kan jag dock inte leva på när jag i flera månader försökte få Ammo att acceptera nya katten (han skulle först äta den, sen jaga skiten ur den) eller när jag skrikit mig hes när han som valp drog ifrån mig för att jaga kanin eller när jag varit gråtfärdig för att ensamträningen inte funkat.
Jag ångrar inte mitt rasval överhuvudtaget - men hade det varit grundat i utseende så hade jag varit knäckt nu, för så roligt är det inte att ha en vacker hund om den inte passar mig.
Det är liksom en hund som måste få arbeta för att må bra och vara rolig att äga.
Jag säger det inte för att vara otrevlig eller elak, men att hinna med en högtempad brukshund när man vill ha både hästar,barn, gård och heltidsjobb är för mig en omöjlig ekvation.
Dobbis, Rottis, Labbe, Cane Corso, Staff och Weimaraner
Pincher då?För att jag vill ha vackra djur? Ser ingen anledning att köpa en ful hund som inte passar mig för att Buke tycker det?
Ja att vela mellan husky, dobbis och rottis är ju hål i huvudet.Men vad är det ni vill ha för egenskaper i er hund? Ni gillar allt ifrån brukshundar, jakthundar, sällskapshundar.....
Och få av dem du räknar upp är speciellt friska vilket var ett av dina argument för Sibben
Jag vill ha facit på alla bilder ni lägger in jag ser ju inte skillnad på alla